Facebookin tuomat mahdollisuudet ja hyödyt jääkiekko-organisaatiossa
Kauppinen, Juuso (2011)
Kauppinen, Juuso
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216976
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216976
Tiivistelmä
Opinnäytetyö pureutuu Facebookiin ja tutkii, miten Facebookia hyödynnetään jääkiekko-organisaatioissa. Opinnäytetyön kautta selviää myös, miten Facebookia voitaisiin jatkossa hyödyntää tehokkaammin organisaation toiminnassa. Työstä saa tietoa sosiaalisesta mediasta ja erityisesti Facebookin tuomista mahdollisuuksista ja hyödyistä jääkiekko-organisaatioille.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa tarpeeksi faktatietoa sosiaalisesta mediasta ja Facebookista, jotta niiden kautta voidaan kehittää jääkiekko-organisaatioiden toimintaa kyseisessä palvelussa. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli jääkiekon SM-liigassa pelaavan HIFK:n taustayhtiö Oy HIFK Hockey Ab.
Työssä määritellään sosiaalinen media ja sen kanavista käsitellään erityisesti Facebook. Facebookin tuomia mahdollisuuksia käydään läpi ja otetaan esimerkkejä huonosti ja erinomaisesti onnistuneista Facebook-kampanjoista. Projektissa tehdystä kahdesta tutkimuksesta saatiin tapoja hyödyntää Facebookia jääkiekko-organisaatioissa sekä konkreettisia kehitysehdotuksia ja uusia näkökulmia toimeksiantajalle.
Opinnäytetyö hyödyttää suomalaisia jääkiekko-organisaatioita, jotka ovat halukkaita kehittämään toimintaansa Facebookissa. Opinnäytetyö perehdyttää lukijan sosiaalisen median ja Facebookin perusasioihin yrityksien toiminnassa. Työ kertoo konkreettisten ohjeiden ja kehitysehdotusten kautta, miten jääkiekko-organisaatio voi parantaa viestintäänsä Facebookissa. Työn tilaaja Oy HIFK Hockey Ab saa työstä konkreettista apua ja uutta näkökulmaa IFK Helsinki Facebook -sivun toiminnan kehittämiseen.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa tarpeeksi faktatietoa sosiaalisesta mediasta ja Facebookista, jotta niiden kautta voidaan kehittää jääkiekko-organisaatioiden toimintaa kyseisessä palvelussa. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli jääkiekon SM-liigassa pelaavan HIFK:n taustayhtiö Oy HIFK Hockey Ab.
Työssä määritellään sosiaalinen media ja sen kanavista käsitellään erityisesti Facebook. Facebookin tuomia mahdollisuuksia käydään läpi ja otetaan esimerkkejä huonosti ja erinomaisesti onnistuneista Facebook-kampanjoista. Projektissa tehdystä kahdesta tutkimuksesta saatiin tapoja hyödyntää Facebookia jääkiekko-organisaatioissa sekä konkreettisia kehitysehdotuksia ja uusia näkökulmia toimeksiantajalle.
Opinnäytetyö hyödyttää suomalaisia jääkiekko-organisaatioita, jotka ovat halukkaita kehittämään toimintaansa Facebookissa. Opinnäytetyö perehdyttää lukijan sosiaalisen median ja Facebookin perusasioihin yrityksien toiminnassa. Työ kertoo konkreettisten ohjeiden ja kehitysehdotusten kautta, miten jääkiekko-organisaatio voi parantaa viestintäänsä Facebookissa. Työn tilaaja Oy HIFK Hockey Ab saa työstä konkreettista apua ja uutta näkökulmaa IFK Helsinki Facebook -sivun toiminnan kehittämiseen.