Creating Competitive Advantage Through Online Marketing: Case InterAxionsPlus Oy
Järvinen, Matti (2009)
Järvinen, Matti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905253165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905253165
Tiivistelmä
Kilpailuedun luominen internet-markkinoinnin kautta: Case InterAxionsPlus Oy
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona InterAxionsPlus Oy:lle, joka on helsinkiläinen kohdejärjestelyjä tekevä yritys. Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia mahdollisuuksia miten yritys voi parantaa internet-markkinointiaan ja kotisivun tunnettavuutta, saavuttaakseen kilpailuedun yritysmarkkinoilla. InterAxionsPlus Oy on päättänyt hyödyntää uutiskirjeitä markkinoidakseen palveluitaan ja täten on tärkeää selvittää mistä palveluista asiakkaat ovat kiinnostuneita.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee yritysmarkkinointia, kilpailuetua, internet-markkinointia, uutiskirjeitä, kohdejärjestelyjä tekeviä yrityksiä sekä kannustematkoja. Työn empiirinen osuus sisältää yleistä tietoa InterAxionsPlus Oy:stä sekä SWOT-analyysin yrityksestä.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus ja informaatio kerättiin kyselylomaketta käyttäen. Kyselylomake lähettiin useisiin eurooppalaisiin matkailualan yrityksiin ja tutkimustulokset analysoitiin SPSS 16.0 ohjelmalla.
Tutkimustulokset osoittavat, InterAxionsPlus Oy:n tulisi keskittyä markkinoimaan kannusteita kuten tiimien kehittäminen, moottorikelkkasafari sekä ralliajo. Kyselyyn vastaajat olivat myös kiinnostuneita nähtävyyksien katselusta, venekiertoajeluista sekä kulttuuriretkistä. Tutkimustulokset osoittivat myös, että arvostetuimmat kohdejärjeste-lyjä tekevien yritysten ominaisuudet ovat palveluiden laatu, hinta sekä yrityksen maine. Yhteenvetona voidaan sanoa, että InterAxionsPlus Oy:n tulisi keskittyä markkinoimaan suosituimpia kannusteita sen sijaan, että yritys tarjoaisi suuren määrän eri palveluita. Näitä palveluita sekä muita uutisia voidaan markkinoida käyttäen sähköpostin välityksellä lähetettäviä uutiskirjeitä.
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona InterAxionsPlus Oy:lle, joka on helsinkiläinen kohdejärjestelyjä tekevä yritys. Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia mahdollisuuksia miten yritys voi parantaa internet-markkinointiaan ja kotisivun tunnettavuutta, saavuttaakseen kilpailuedun yritysmarkkinoilla. InterAxionsPlus Oy on päättänyt hyödyntää uutiskirjeitä markkinoidakseen palveluitaan ja täten on tärkeää selvittää mistä palveluista asiakkaat ovat kiinnostuneita.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee yritysmarkkinointia, kilpailuetua, internet-markkinointia, uutiskirjeitä, kohdejärjestelyjä tekeviä yrityksiä sekä kannustematkoja. Työn empiirinen osuus sisältää yleistä tietoa InterAxionsPlus Oy:stä sekä SWOT-analyysin yrityksestä.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus ja informaatio kerättiin kyselylomaketta käyttäen. Kyselylomake lähettiin useisiin eurooppalaisiin matkailualan yrityksiin ja tutkimustulokset analysoitiin SPSS 16.0 ohjelmalla.
Tutkimustulokset osoittavat, InterAxionsPlus Oy:n tulisi keskittyä markkinoimaan kannusteita kuten tiimien kehittäminen, moottorikelkkasafari sekä ralliajo. Kyselyyn vastaajat olivat myös kiinnostuneita nähtävyyksien katselusta, venekiertoajeluista sekä kulttuuriretkistä. Tutkimustulokset osoittivat myös, että arvostetuimmat kohdejärjeste-lyjä tekevien yritysten ominaisuudet ovat palveluiden laatu, hinta sekä yrityksen maine. Yhteenvetona voidaan sanoa, että InterAxionsPlus Oy:n tulisi keskittyä markkinoimaan suosituimpia kannusteita sen sijaan, että yritys tarjoaisi suuren määrän eri palveluita. Näitä palveluita sekä muita uutisia voidaan markkinoida käyttäen sähköpostin välityksellä lähetettäviä uutiskirjeitä.