Graafinen ohjeisto visuaaliseen markkinointiin
Oja, Kalle (2011)
Oja, Kalle
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817696
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817696
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli luoda visuaalinen identiteetti omalle yritykselleni, joka on mainonnan ja visuaalisen markkinoinnin saralla toimiva pienyritys.
Työn aiheena oli luoda eheä kokonaisuus, jolla pääsisi alkuun yrityksen visuaalisessa markkinoinnissa. Työhön myös kuului markkinointitutkimuksen ja -suunnitelman tekeminen. Pienyrityksen markkinoinnille lähtökohtana oli internetmarkkinointi, jota työssä on tutkittu tarkkaan.
Visuaalisen identiteetin lisäksi työssä käsitellään nimen hakemisen periaatteita, onnistuneen yrityskuvan rakentamista sekä markkinointisuunnitelman luomista.
Työn tavoitteina oli saada luotua yritykselle alustava markkinointisuunnitelma, visuaalinen identiteetti sekä pohja visuaaliselle markkinointimateriaalille.
Työn visuaalisiin osa-alueisiin kuului yritystunnuksen ja värimaailman luonti sekä käyntikortin ja lomake- ja kirjekuoripohjan suunnittelu.
Opinnäytetyötä jatketaan tulevaisuudessa suuremmaksi kokonaisuudeksi, jota käytetään yrityksen markkinoinnissa.
Työn aiheena oli luoda eheä kokonaisuus, jolla pääsisi alkuun yrityksen visuaalisessa markkinoinnissa. Työhön myös kuului markkinointitutkimuksen ja -suunnitelman tekeminen. Pienyrityksen markkinoinnille lähtökohtana oli internetmarkkinointi, jota työssä on tutkittu tarkkaan.
Visuaalisen identiteetin lisäksi työssä käsitellään nimen hakemisen periaatteita, onnistuneen yrityskuvan rakentamista sekä markkinointisuunnitelman luomista.
Työn tavoitteina oli saada luotua yritykselle alustava markkinointisuunnitelma, visuaalinen identiteetti sekä pohja visuaaliselle markkinointimateriaalille.
Työn visuaalisiin osa-alueisiin kuului yritystunnuksen ja värimaailman luonti sekä käyntikortin ja lomake- ja kirjekuoripohjan suunnittelu.
Opinnäytetyötä jatketaan tulevaisuudessa suuremmaksi kokonaisuudeksi, jota käytetään yrityksen markkinoinnissa.