MSL:n ja Pohjois-Karjalan kesäteattereiden yhteistyö ja sen kehittäminen yhteisen markkinoinnin avulla
Räsänen, Emma (2011)
Räsänen, Emma
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817718
Tiivistelmä
Pohjois-Karjala on merkittävä kesäteattereiden alue. Kesäisin kesäteattereissa Pohjois-Karjalan alueella käy noin 70 000 kävijää ja esitysten sekä niiden ohessa myytävien muiden palveluiden arvo on noin 750 000 – 1 000 000 euroa vuodessa. Kesäteatterit ovat merkittäviä kesätapahtumia maakunnassa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää nykyistä yhteistyötä Maaseudun Sivistysliiton Joensuun kulttuuriyhdistys ry:n ja Pohjois-Karjalan kesäteattereiden välillä sekä löytää ehdotuksia yhteistyön kehittämiselle Pohjois-Karjalan Teatterikesä -hankkeen jälkeen. Opinnäytetyössä keskityttiin kehittämään Kulttuurikioskin palveluita, Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sisältöä sekä löytämään rahoituskeinoja sen tuottamiselle tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tiedonkeruumenetelmänä kirjekyselyä. Kirjekysely lähetettiin 22 kesäteatterille Pohjois-Karjalassa ja vastauksia tuli yhteensä 11 kappaletta. Tutkimuksen aihealueina olivat Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehti, Kulttuurikioski ja Pohjois-Karjalan Teatterikesä -hankkeen muut palvelut.
Tutkimuksen tuloksista päätellen vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sisältöön sekä Kulttuurikioskin palveluihin. Vastaajien lehden sisällön kehittämisideoista poimin todennäköisimmät ja niiden pohjalta tein parannusehdotuksia. Lisäksi opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää kesäteattereille yhteinen markkinointikanava Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sekä Kulttuurikioskin avulla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää nykyistä yhteistyötä Maaseudun Sivistysliiton Joensuun kulttuuriyhdistys ry:n ja Pohjois-Karjalan kesäteattereiden välillä sekä löytää ehdotuksia yhteistyön kehittämiselle Pohjois-Karjalan Teatterikesä -hankkeen jälkeen. Opinnäytetyössä keskityttiin kehittämään Kulttuurikioskin palveluita, Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sisältöä sekä löytämään rahoituskeinoja sen tuottamiselle tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tiedonkeruumenetelmänä kirjekyselyä. Kirjekysely lähetettiin 22 kesäteatterille Pohjois-Karjalassa ja vastauksia tuli yhteensä 11 kappaletta. Tutkimuksen aihealueina olivat Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehti, Kulttuurikioski ja Pohjois-Karjalan Teatterikesä -hankkeen muut palvelut.
Tutkimuksen tuloksista päätellen vastaajat olivat pääosin tyytyväisiä Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sisältöön sekä Kulttuurikioskin palveluihin. Vastaajien lehden sisällön kehittämisideoista poimin todennäköisimmät ja niiden pohjalta tein parannusehdotuksia. Lisäksi opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää kesäteattereille yhteinen markkinointikanava Pohjois-Karjalan Teatterikesä -lehden sekä Kulttuurikioskin avulla.