Moninpelimuodon kehittäminen kaupalliselle pelimoottorille
Korhonen, Panu (2011)
Korhonen, Panu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121017904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121017904
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda uusi, alkuperäisistä poikkeava, moninpelimuoto ARMA 2: Combined Operations -tietokonepeliin. Pelimuodon kohderyhmänä olivat pienet kaveripiirit, jotka pelaavat yhdessä verkon välityksellä. Pelimuodossa pyrittiin hyödyntämään alkuperäisten pelimuotojen parhaita puolia ja siitä kehitettiin joka pelikerralla vaihtuva, mutta perusteiltaan yksinkertainen, kokonaisuus. Työn suunnittelu sekä toteutus jaettiin Jesse Schellin esittämiin pelin neljään osa-alueeseen, ja suunnittelussa otettiin huomioon useissa peleissä käytettyjä toimivia ratkaisuja, joita työssä sovellettiin.
Työn graafisessa suunnittelussa käytettiin hyödyksi Microsoft Excel -taulukkolaskentaohjelmaa ja toteutus suoritettiin pelin omalla tehtäväeditorilla sekä Notepad++-tekstinkäsittelyohjelmalla. Työn toteutus jaettiin vaiheisiin, jotka sisältävät eri osa-alueiden ohjelmoinnin sekä ne yhdistävän testauksen.
Työn graafisessa suunnittelussa käytettiin hyödyksi Microsoft Excel -taulukkolaskentaohjelmaa ja toteutus suoritettiin pelin omalla tehtäväeditorilla sekä Notepad++-tekstinkäsittelyohjelmalla. Työn toteutus jaettiin vaiheisiin, jotka sisältävät eri osa-alueiden ohjelmoinnin sekä ne yhdistävän testauksen.