Lastensuojelualan palveluyrityksen markkinointisuunnitelman uudistaminen : case: Konstan Koti ja Koulu Oy
Sivén, Selja; Priporova, Natalia (2011)
Sivén, Selja
Priporova, Natalia
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120217010
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120217010
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee palveluyrityksen markkinointisuunnitelman laatimista, yrityksen yhteiskuntavastuuta ja asiakaslähtöisyyttä erityisesti lastensuojelualan näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli uudistaa lastensuojelupalveluita tarjoavan yrityksen, Konstan Koti ja Koulu Oy:n, markkinointisuunnitelma sisällyttäen siihen yhteiskuntavastuullisuuden ja asiakaslähtöisyyden näkökulmat, mitä varten työssä käytiin läpi yrityksen saamat asiakaspalautteet vuoden 2010 tammikuun ja vuoden 2011 syyskuun väliseltä ajalta. Palautteista tehtyjen yhteenvetojen tavoitteena oli saada lisättyä asiakaslähtöistä näkökulmaa yrityksen markkinoinnin suunnitteluun.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista menetelmää. Kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä piti sisällään havainnointia, kokemuksia ja haastatteluja. Asiakaspalautteiden analysointi toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena.
Tutkimustyön pohjalta laadittiin Konstan Koti ja Koulu Oy:lle uudistettu markkinointisuunnitelma, jossa korostettiin yhteiskuntavastuullisia ja asiakaslähtöisiä näkökulmia sekä hyödynnettiin asiakaspalautteiden analysoinnin tuloksia.
Tämän tutkimuksen avulla saatiin tutkimuskysymyksiin vastaukset. Asetetut tavoitteet saatiin toteutettua ja sen tuloksena uusittiin yrityksen markkinointisuunnitelma.
Tutkimusmenetelminä käytettiin sekä kvalitatiivista että kvantitatiivista menetelmää. Kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä piti sisällään havainnointia, kokemuksia ja haastatteluja. Asiakaspalautteiden analysointi toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena.
Tutkimustyön pohjalta laadittiin Konstan Koti ja Koulu Oy:lle uudistettu markkinointisuunnitelma, jossa korostettiin yhteiskuntavastuullisia ja asiakaslähtöisiä näkökulmia sekä hyödynnettiin asiakaspalautteiden analysoinnin tuloksia.
Tämän tutkimuksen avulla saatiin tutkimuskysymyksiin vastaukset. Asetetut tavoitteet saatiin toteutettua ja sen tuloksena uusittiin yrityksen markkinointisuunnitelma.