Marknadsundersökning och konceptplan för F-Secure
Ellonen, Kim; Forsman, Jens (2011)
Ellonen, Kim
Forsman, Jens
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918924
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918924
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee opiskelijoille suunnatun myyntikonseptin luomista F-Securelle. Myyntikonsepti pitää sisällään myyntikanavan, hinnoittelumallin ja myyntitavan. Arcadan opiskelijajärjestö ASK tulee toimimaan F-Securen tuotteiden myyntikanavana opiskelijoille. Työtä varten käytiin keskustelu ASK:n puheenjohtajan kanssa järjestön mahdollisuudesta toimia myyntikanavana ja heille sopivimmasta myyntitavasta. Hinnoittelumallia varten selvitettiin internetkyselyn avulla kuinka paljon Arcadan opiskelijat ovat valmiita maksamaan F-Securen tuotteista. Tutkimuksen perusteella luotiin opiskelijoille suunnattu hintamalli. Myyntitavaksi valittiin Internet sivuilla tapahtuva tunnistautuminen, jossa ASK:n jäsenet tunnistautuvat omilla opiskelijanumeroillaan F-Securen verkkosivustolla. Työ on rajattu käsittämään pelkästään Arcadaa ja ASK:ta, mutta samaa konseptia on mahdollista käyttää myös muissa oppilaitoksissa ja niiden opiskelijajärjestöiden kanssa.