Asiakastyytyväisyys: Case Puutavaraliike Juha Sakari
Sakari, Kristiina (2011)
Sakari, Kristiina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201011003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201011003
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyys ja sen tarkoituksena on selvittää Puutavaraliike Juha Sakarin asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen aluksi käsiteltiin teoriaosassa puurakentamista ja alan suhdannenäkymiä Satakunnassa.
Opinnäytetyön teoriaosassa pohdittiin mistä muodostuu asiakastyytyväisyys ja mitkä tekijät vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen, sekä miten asiakastyytyväisyyttä yleensä seurataan. Palvelun laatu on myös merkittävä tekijä, kun puhutaan asiakastyytyväisyydestä. Mistä palvelu muodostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat palvelun laatuun ja miten palvelun laatua voidaan mitata, olivat kysymyksiä, joihin myös opinnäytetyössä haettiin vastauksia.
Tutkimuksen empiirinen osa suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksen aineisto kerättiin syksyllä 2011 ja vastaukset analysoitiin Statistica tilasto-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset ja yhteenveto ovat salaisia ja ne raportoidaan ainoastaan toimeksiantajalle.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on antaa tietoa yrityksen asiakkaiden asiakastyytyväisyydestä ja auttaa parantamaan palvelun laatua. Tutkimuksella pyritään selvittämään nykyinen palvelun laadun taso ja miten yritys voi sitä jatkossa parantaa.
Opinnäytetyön teoriaosassa pohdittiin mistä muodostuu asiakastyytyväisyys ja mitkä tekijät vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen, sekä miten asiakastyytyväisyyttä yleensä seurataan. Palvelun laatu on myös merkittävä tekijä, kun puhutaan asiakastyytyväisyydestä. Mistä palvelu muodostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat palvelun laatuun ja miten palvelun laatua voidaan mitata, olivat kysymyksiä, joihin myös opinnäytetyössä haettiin vastauksia.
Tutkimuksen empiirinen osa suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksen aineisto kerättiin syksyllä 2011 ja vastaukset analysoitiin Statistica tilasto-ohjelmalla. Tutkimuksen tulokset ja yhteenveto ovat salaisia ja ne raportoidaan ainoastaan toimeksiantajalle.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on antaa tietoa yrityksen asiakkaiden asiakastyytyväisyydestä ja auttaa parantamaan palvelun laatua. Tutkimuksella pyritään selvittämään nykyinen palvelun laadun taso ja miten yritys voi sitä jatkossa parantaa.