Witpik-Mediaseurannan kilpailija -ja SWOT-analyysi
Tikkanen, Antti (2011)
Tikkanen, Antti
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201131315
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201131315
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskityttiin kahteen asiaan. Ensimmäisenä selvitettiin, mitkä ovat Witpik-mediaseurannan heikkoudet, vahvuudet, mahdollisuudet ja uhat. Seuraavaksi näitä asioita verrattiin yhteen Witpik-mediaseurannan kilpailijaan. Vertailuun valittiin kilpaileva mediaseurantapalvelu nimeltään Cision.
Tutkimustavaksi valittiin laadullinen tutkimus sekä kilpailija- ja SWOT-analyysit käsiteltiin omissa luvuissaan. Kilpailija- ja SWOT-analyysien lisäksi tavoitteena oli myös antaa erilaisia näkökulmia siihen, kuinka organisaatiot ja yritykset pystyvät hyödyntämään mediaseurantaa omassa liiketoiminnassaan.
Tutkimustavaksi valittiin laadullinen tutkimus sekä kilpailija- ja SWOT-analyysit käsiteltiin omissa luvuissaan. Kilpailija- ja SWOT-analyysien lisäksi tavoitteena oli myös antaa erilaisia näkökulmia siihen, kuinka organisaatiot ja yritykset pystyvät hyödyntämään mediaseurantaa omassa liiketoiminnassaan.