Tulospohjaisen markkinoinnin vaikutus asiakasohjelmaan TradeDoubler Oy:ssä Case: Nelly.com
Rönnberg, Joel (2012)
Rönnberg, Joel
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201161378
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201161378
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää toimeksiantajan, TradeDoubler Oy:n palvelujen merkitys ja vaikutukset toimeksiantajan asiakkaalle Nelly.com:lle. Opinnäytetyö pyrkii näyttämään, mitä hyötyä asiakas eli mainostaja saa TradeDoubler Oy:n kumppanuudesta.
Opinnäytetyössä mainostajalla tarkoitetaan yritystä, joka haluaa mainostaa tuotteitaan ja saada tuloja internetpohjaisen markkinoinnin kautta. Julkaisijat taas ovat toimeksiantajan liikeidean kulmakivi, joilla tarkoitetaan TradeDoubler Oy:n rekisteröityneitä internetsivustoja.
TradeDoubler Oy on kansainvälinen, 18 maassa toimiva, tulospohjaista ja digitaalista markkinointia tekevä yritys. TradeDoubler tarjoaa mainostajille kumppanuusverkostonsa, eli julkaisijoiden sekä oman seurantateknologiansa kautta erilaisia digitaalisen mainonnan tehostamisen muotoja.
Teoriaosuudessa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin muotoja, johon kuuluvat erityisesti display-mainonta, kumppanuusmainonta, hakukonemarkkinointi, sähköinen suoramainonta, sosiaalinen media ja viraalimainonta. Empiirisessä osassa tarkastellaan caseyrityksen, Nelly.comin nykyistä tilaa TradeDoubler Oy:ssä.
Nelly.com on ollut TradeDoubler Oy:n asiakas kolmen vuoden ajan. Opinnäytetyöhön on kerätty kehitysehdotukset kumppanuusohjelmalle, jotka tullaan antamaan toimeksiantajalle.
Opinnäytetyössä mainostajalla tarkoitetaan yritystä, joka haluaa mainostaa tuotteitaan ja saada tuloja internetpohjaisen markkinoinnin kautta. Julkaisijat taas ovat toimeksiantajan liikeidean kulmakivi, joilla tarkoitetaan TradeDoubler Oy:n rekisteröityneitä internetsivustoja.
TradeDoubler Oy on kansainvälinen, 18 maassa toimiva, tulospohjaista ja digitaalista markkinointia tekevä yritys. TradeDoubler tarjoaa mainostajille kumppanuusverkostonsa, eli julkaisijoiden sekä oman seurantateknologiansa kautta erilaisia digitaalisen mainonnan tehostamisen muotoja.
Teoriaosuudessa käydään läpi digitaalisen markkinoinnin muotoja, johon kuuluvat erityisesti display-mainonta, kumppanuusmainonta, hakukonemarkkinointi, sähköinen suoramainonta, sosiaalinen media ja viraalimainonta. Empiirisessä osassa tarkastellaan caseyrityksen, Nelly.comin nykyistä tilaa TradeDoubler Oy:ssä.
Nelly.com on ollut TradeDoubler Oy:n asiakas kolmen vuoden ajan. Opinnäytetyöhön on kerätty kehitysehdotukset kumppanuusohjelmalle, jotka tullaan antamaan toimeksiantajalle.