Markkinointisuunnitelma Suomen saneerauskone Oylle
Kyckling, Lauri; Kovero, Ville (2009)
Kyckling, Lauri
Kovero, Ville
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906013508
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906013508
Tiivistelmä
Projektin tarkoitus oli suunnitella toimiva markkinointisuunnitelma Suomen saneerauskone Oy:lle. Tavoitteena oli löytää ne keinot, joilla yrityksen tunnettuutta saadaan lisättyä. Merkittävään osaan tässä nousi eri markkinointikanavien vertailu, jonka perusteella muodostui suunnitelma, jolla tunnettuutta saadaan lisättyä. Lisäksi selvitettiin yrityksen kilpailukeinot sekä erilaistuminen kilpailijoista. Yhdessä nämä muodostavat markkinointisuunnitelman Suomen saneerauskone Oy: lle
Projekti suoritettiin haastattelemalla toimitusjohtajaa sekä tutustumalla aiheeseen liittyvään teoriaan, jota kautta markkinointisuunnitelma muodostui. Suomen saneerauskoneen kilpailukeinoksi tuli tuote/palvelu. Pääviestintäkanaviksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, messutoiminta sekä internet.
Projekti suoritettiin haastattelemalla toimitusjohtajaa sekä tutustumalla aiheeseen liittyvään teoriaan, jota kautta markkinointisuunnitelma muodostui. Suomen saneerauskoneen kilpailukeinoksi tuli tuote/palvelu. Pääviestintäkanaviksi valittiin henkilökohtainen myyntityö, messutoiminta sekä internet.