Imagotutkimus Hyvinvointikeskus Tuulettarelle
Väänänen, Veera (2012)
Väänänen, Veera
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203022766
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203022766
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Hyvinvointikeskus Tuulettaren imagoa. Tutkimuksella haluttiin selvittää, vieläkö Hyvinvointikeskus Tuuletar mielletään vain vanhuksille palveluja tarjoavana yrityksenä ja ovatko vastaajat tietoisia yrityksen tarjoamista muista palveluista. Lisäksi tutkimuksella selvitettiin markkinointikanavaa, mistä vastaajat ovat saaneet tietoa Hyvinvointikeskus Tuulettaresta ja sen palveluista.
Tutkimus suoritettiin ydin Uimaharjun asukkaille, mutta tutkimukseen hyväksyttiin vastaajia myös muilta paikkakunnilta ja joille kyseinen yritys oli tuttu. Tutkimus suoritettiin puolistrukturoituna lomakehaastatteluna paikallisissa elintarvike kaupoissa. Haastateltavat valittiin satunnaisesti vastaantulevista ihmisistä. Vastauksia kerättiin 39 kappaletta.
Tutkimus vahvisti, että Hyvinvointikeskus Tuuletar mielletään edelleen vain vanhuksille palveluja tarjoavana yrityksenä. Yrityksen imago on kuitenkin melko positiivinen ja yrityksen suurimpana vahvuutena pidetään henkilökuntaa, joka on vastaajien mukaan erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen. Tutkimuksen tuloksen perusteella ydin Uimaharjun asukkaat eivät ole tietoisia kaikista yrityksen tarjoamista palveluista ja moni kaipaisi lisää tietoa. Tutkimus osoitti, että tietoa yrityksestä on parhaiten saatu puskaradion ja paikallisen sanomalehden kautta.
Tutkimus suoritettiin ydin Uimaharjun asukkaille, mutta tutkimukseen hyväksyttiin vastaajia myös muilta paikkakunnilta ja joille kyseinen yritys oli tuttu. Tutkimus suoritettiin puolistrukturoituna lomakehaastatteluna paikallisissa elintarvike kaupoissa. Haastateltavat valittiin satunnaisesti vastaantulevista ihmisistä. Vastauksia kerättiin 39 kappaletta.
Tutkimus vahvisti, että Hyvinvointikeskus Tuuletar mielletään edelleen vain vanhuksille palveluja tarjoavana yrityksenä. Yrityksen imago on kuitenkin melko positiivinen ja yrityksen suurimpana vahvuutena pidetään henkilökuntaa, joka on vastaajien mukaan erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen. Tutkimuksen tuloksen perusteella ydin Uimaharjun asukkaat eivät ole tietoisia kaikista yrityksen tarjoamista palveluista ja moni kaipaisi lisää tietoa. Tutkimus osoitti, että tietoa yrityksestä on parhaiten saatu puskaradion ja paikallisen sanomalehden kautta.