Kampanjasuunnitelma, sähköistä arki sujuvammaksi
Iivonen, Henri (2012)
Iivonen, Henri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202242479
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202242479
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Accountor Oy:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda ProMicro-kampanja, jolla pyrittiin saavuttamaan yritysjohdon asettamat tavoitteet vuodelle 2011.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui kampanjoitavan tuotteen SWOT-analyysistä, markkinoinnin kilpailukeinoista ja niiden linkittämisestä käytäntöön. Segmentointia on myös käsitelty teoriaosuudessa. Pyrin myös käsittelemään kampanjointia osana suurempaa kokonai-suutta eli markkinointiviestintää.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselyn tarkoituksena oli saada asiakkailta mielipiteitä tuotteesta, ja niitä käytettiin myöhemmin referenssinä kampanjassa. Tämän lisäksi kyselyllä saavutettuja mielipiteitä tullaan käyttämään tuotekehittelyssä, jotta asiakkaat saisivat parhaimman mahdollisen hyödyn tuotteesta myös jatkossa.
Kampanjalle asetetut tavoitteet saavutettiin kiitettävästi. Kampanjasuunnitelman teoreettinen tarkastelu avasi uusia näkökulmia tuotteesta. Se helpotti tuotteen sisäistä markkinointia niin kirjanpitäjille kuin johtajille, jotka eivät ennen kampanjaa olleet vielä täysillä mukana tuotteen lanseeraamisessa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui kampanjoitavan tuotteen SWOT-analyysistä, markkinoinnin kilpailukeinoista ja niiden linkittämisestä käytäntöön. Segmentointia on myös käsitelty teoriaosuudessa. Pyrin myös käsittelemään kampanjointia osana suurempaa kokonai-suutta eli markkinointiviestintää.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselyn tarkoituksena oli saada asiakkailta mielipiteitä tuotteesta, ja niitä käytettiin myöhemmin referenssinä kampanjassa. Tämän lisäksi kyselyllä saavutettuja mielipiteitä tullaan käyttämään tuotekehittelyssä, jotta asiakkaat saisivat parhaimman mahdollisen hyödyn tuotteesta myös jatkossa.
Kampanjalle asetetut tavoitteet saavutettiin kiitettävästi. Kampanjasuunnitelman teoreettinen tarkastelu avasi uusia näkökulmia tuotteesta. Se helpotti tuotteen sisäistä markkinointia niin kirjanpitäjille kuin johtajille, jotka eivät ennen kampanjaa olleet vielä täysillä mukana tuotteen lanseeraamisessa.