Markkinointisuunnitelma : case : Raya Sailing
Hepo-oja, Kalle (2012)
Hepo-oja, Kalle
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203133333
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203133333
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma on tehokas johtamisen väline. Hyvin tehty markkinointi-suunnitelma auttaa yritystä pääsemään sen asettamiin tavoitteisiin. Suunnitelmaa varten on hyvä selvittää minkälaisessa toimintaympäristössä yritys toimii, ja mitä mahdollisia muutoksia tulevaisuudessa on odotettavissa. Tämän jälkeen voidaan määrittää yrityksen strategiset ratkaisut ja tavoitteet. Markkinoinnin tehokkaan seurannan avulla varmistetaan asetettuihin tavoitteisiin pääsy ja samalla voidaan reagoida nopeasti mahdollisiin korjaaviin toimenpiteisiin. Toimiva markkinointi-suunnitelma, joka ohjaa yrityksen toimintaa, koostuu toimintaympäristön, strate-gioiden ja tavoitteiden määrittämisestä sekä markkinoinnin toteutuksesta ja sen seurannasta.
Opinnäytetyö on tehty Kaakkois – Aasiassa, Thaimaassa, toimivalle suomalaiselle Raya Sailing yritykselle. Raya Sailing on vuonna 2010 perustettu purjehdusalan yritys ja osa Raya Group – konsernia. Muut konsernin osat ovat Raya Divers ja Raya Fishing. Konsernilla on vankka, yli 10 vuoden kokemus Thaimaassa työs-kentelystä ja toiminnasta. Raya Sailingin henkilöstön muodostavat tällä hetkellä toimitusjohtaja, suomalainen kapteeni, työharjoittelija ja thaimaalainen kapteeni.
Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle markkinointisuunnitelma, jota voi-daan käyttää pohjana seuraavalle, laajemmalle, markkinointisuunnitelmalle.
Opinnäytetyö on tehty Kaakkois – Aasiassa, Thaimaassa, toimivalle suomalaiselle Raya Sailing yritykselle. Raya Sailing on vuonna 2010 perustettu purjehdusalan yritys ja osa Raya Group – konsernia. Muut konsernin osat ovat Raya Divers ja Raya Fishing. Konsernilla on vankka, yli 10 vuoden kokemus Thaimaassa työs-kentelystä ja toiminnasta. Raya Sailingin henkilöstön muodostavat tällä hetkellä toimitusjohtaja, suomalainen kapteeni, työharjoittelija ja thaimaalainen kapteeni.
Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle markkinointisuunnitelma, jota voi-daan käyttää pohjana seuraavalle, laajemmalle, markkinointisuunnitelmalle.