BBALL : Käsinpiirretty animaatio
Piilonen, Santeri (2012)
Piilonen, Santeri
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203213628
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203213628
Tiivistelmä
Lopputyöni käsittelee piirettyä 2d animaatiota. Erityiseen
tarkasteluun otan tuotantoprosessin, visuaalisen
tyylin suunnittelun ja animoinnin. Tavoitteeni on käydä
läpi piirretyn animaatiotuotanto ja ottaa selvää mitä se
käytännön työn kannalta tarkoittaa. Visuaalisella tyylillä
tavoittelen oman näköistä jälkeä, johon ei Suomessa
usein törmäisi. Animoinnin kannalta haluan perusasiat
opetellen saada aikaiseksi toimivan kokonaisuuden.
Tein Bball nimisen, 30-sekuntisen koripalloaiheisen
animaation ja 4 animaatiotestiä. Testeissä tutkin erilaisia
animointityylejä ja visuaalisia ratkaisuja. Testianimaatioista
oppineena toteutin pidemmän Bball-nimisen
pätkäni, käyttäen siihen enemmän aikaa.
Lopputuloksena on animaatio, jossa hyödynnän tutkimiani
tekniikoita, luoden itseni näköistä animaatiota.
Kirjallisessa osiossa tarkastelen käymääni prosessia.
Esittelen vastaantulleita ongelmia ja tekemiäni ratkaisuja.
Valotan eri tekniikoiden hyviä ja huonoja puolia
käyttäen animaatioitani esimerkkeinä.
tarkasteluun otan tuotantoprosessin, visuaalisen
tyylin suunnittelun ja animoinnin. Tavoitteeni on käydä
läpi piirretyn animaatiotuotanto ja ottaa selvää mitä se
käytännön työn kannalta tarkoittaa. Visuaalisella tyylillä
tavoittelen oman näköistä jälkeä, johon ei Suomessa
usein törmäisi. Animoinnin kannalta haluan perusasiat
opetellen saada aikaiseksi toimivan kokonaisuuden.
Tein Bball nimisen, 30-sekuntisen koripalloaiheisen
animaation ja 4 animaatiotestiä. Testeissä tutkin erilaisia
animointityylejä ja visuaalisia ratkaisuja. Testianimaatioista
oppineena toteutin pidemmän Bball-nimisen
pätkäni, käyttäen siihen enemmän aikaa.
Lopputuloksena on animaatio, jossa hyödynnän tutkimiani
tekniikoita, luoden itseni näköistä animaatiota.
Kirjallisessa osiossa tarkastelen käymääni prosessia.
Esittelen vastaantulleita ongelmia ja tekemiäni ratkaisuja.
Valotan eri tekniikoiden hyviä ja huonoja puolia
käyttäen animaatioitani esimerkkeinä.