Kuljetukset Kiinasta
Kiiskinen, Sami (2012)
Kiiskinen, Sami
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203283852
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203283852
Tiivistelmä
The aim of this work was to consider different choices for transportation between Hyvinkää and China. The work was given by Konecranes. In this work we only consider products of Industrial Cranes. Also the aim was consider environmental issues and look for railway transportation as one option.
By using railway transportation between Finland and Asia, timesaving is remarkable compared to ocean freight. In this work different route options were compared and taken into consideration. After interviewing some people, it was clear that railway transportation from China is an expensive solution. This thesis is very beneficial anyway in future, when railways are probably used more in transportation between continents. Tässä työssä oli tarkoituksena pohtia eri vaihtoehtoja kuljetuksille välillä Hyvinkää – Kiina. Toimeksiantaja on Konecranes ja nyt tarkastelun alaisena oli vain Hyvinkään Industrial Cranesin tuotteet. Työssä oli tarkoitus ottaa kantaa myös ympäristöasioihin ja hakea vaihtoehtoja rautatiekulje-tuksista.
Käyttämällä rautateitä Aasian ja Suomen välillä aikasäästö on merkittävä verrattuna merirahtiin. Eri ratavaihtoehtoja vertailtiin ja mietittiin niiden hyviä ja huonoja puolia. Työssä kävi ilmi haastattelujen pohjalta, ettei rataliikenne ole juuri tällä hetkellä varteen otettava vaihtoehto sen hinnoittelun takia. Työ on kuitenkin hyödyllinen tulevaisuutta ajatellen, jolloin mahdollisesti käytetään enemmän rautatietä maanosien välisessä liikenteessä.
By using railway transportation between Finland and Asia, timesaving is remarkable compared to ocean freight. In this work different route options were compared and taken into consideration. After interviewing some people, it was clear that railway transportation from China is an expensive solution. This thesis is very beneficial anyway in future, when railways are probably used more in transportation between continents.
Käyttämällä rautateitä Aasian ja Suomen välillä aikasäästö on merkittävä verrattuna merirahtiin. Eri ratavaihtoehtoja vertailtiin ja mietittiin niiden hyviä ja huonoja puolia. Työssä kävi ilmi haastattelujen pohjalta, ettei rataliikenne ole juuri tällä hetkellä varteen otettava vaihtoehto sen hinnoittelun takia. Työ on kuitenkin hyödyllinen tulevaisuutta ajatellen, jolloin mahdollisesti käytetään enemmän rautatietä maanosien välisessä liikenteessä.