Kokoustilanne sujuvaksi : Asiakastyytyväisyys Ravintola Kaarlessa
Kupila, Noora (2012)
Kupila, Noora
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204164497
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204164497
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Sokos Hotel Kaarlen hotellinjohtaja Jaki Silvennoinen. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Sokos Hotel Kaarlessa sijaitsevan tilausravintola Kaarlen palveluiden asiakastyytyväisyyttä sekä ravintolan käyttämättömyyteen liittyviä syitä kvantitatiivisen eli määrällisen tutkimuksen avulla.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Kvantitatiivinen tutkimus suoritettiin Internetin kautta tehtävällä kyselyllä. Kyselyn linkki lähetettiin sähköpostitse 196 vastaajalle tammikuussa 2012. Vastausaikaa annettiin 13 päivää. Ensimmäisen sähköpostiviestin jälkeen vastauksia kertyi 45 kappaletta. Vastaajille lähetettiin muistutus kyselyyn vastaamisesta vielä 5 päivää ennen kyselyn sulkeutumista. Viimeisen vastauspäivän jälkeen vastanneita oli 69, jolloin vastausprosentiksi tuli 35,95 %.
Opinnäytetyössä käydään läpi 5 päälukua. Ensimmäisessä pääluvussa käydään läpi kokous- ja liikematkailua. Toinen pääluku käsittää S-Ryhmän, sen historiaa ja etukortteja. Kolmannessa pääluvussa keskitytään Kokkolassa sijaitsevaan Sokos Hotel Kaarleen. Neljäs luku sisältää tietoa kvantitatiivisesta eli määrällisestä tutkimusmenetelmästä. Viidennessä pääluvussa käydään läpi kyselylomakkeen suunnittelua ja toteutusta sekä tulokset.
Tutkimustuloksista paljastui, että pääasiassa Sokos Hotel Kaarlen palveluihin oltiin tyytyväisiä, sillä vastaajista 70,5 % samaa mieltä väittämän kanssa. Vastaajista 75 % on tyyty-väisiä Ravintola Kaarlen sijaintiin ja 51,5 % pitää Kaarlea viihtyisänä. Miesten aktiivisuus kyselyssä näkyy paremmin, sillä 84,1 % vastaajista on miehiä.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Kvantitatiivinen tutkimus suoritettiin Internetin kautta tehtävällä kyselyllä. Kyselyn linkki lähetettiin sähköpostitse 196 vastaajalle tammikuussa 2012. Vastausaikaa annettiin 13 päivää. Ensimmäisen sähköpostiviestin jälkeen vastauksia kertyi 45 kappaletta. Vastaajille lähetettiin muistutus kyselyyn vastaamisesta vielä 5 päivää ennen kyselyn sulkeutumista. Viimeisen vastauspäivän jälkeen vastanneita oli 69, jolloin vastausprosentiksi tuli 35,95 %.
Opinnäytetyössä käydään läpi 5 päälukua. Ensimmäisessä pääluvussa käydään läpi kokous- ja liikematkailua. Toinen pääluku käsittää S-Ryhmän, sen historiaa ja etukortteja. Kolmannessa pääluvussa keskitytään Kokkolassa sijaitsevaan Sokos Hotel Kaarleen. Neljäs luku sisältää tietoa kvantitatiivisesta eli määrällisestä tutkimusmenetelmästä. Viidennessä pääluvussa käydään läpi kyselylomakkeen suunnittelua ja toteutusta sekä tulokset.
Tutkimustuloksista paljastui, että pääasiassa Sokos Hotel Kaarlen palveluihin oltiin tyytyväisiä, sillä vastaajista 70,5 % samaa mieltä väittämän kanssa. Vastaajista 75 % on tyyty-väisiä Ravintola Kaarlen sijaintiin ja 51,5 % pitää Kaarlea viihtyisänä. Miesten aktiivisuus kyselyssä näkyy paremmin, sillä 84,1 % vastaajista on miehiä.