Pihlajapuu-projektinäyttely: Kasvutarina – taimesta jalopuuksi
Chalyguina, Polina; Vidlund, Veronica (2012)
Chalyguina, Polina
Vidlund, Veronica
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097166
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097166
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää Kasvutarina – taimesta jalopuuksi näyttely Pihlajapuu-projektille. Tapahtuman tavoitteena oli esitellä HAAGA-HELIAn yhteisyötä Pihlajapuu-projektin kanssa ja nostaa Pihlajapuu-brändin tunnettuutta. Samalla tarkoituksena oli herättää median huomio aiheeseen sekä tarjota kävijöille viihdyttävä näyttelykokemus. Työn toimeksiantajana toimi Pihlajapuu-projektin toimitusjohtaja Simopetteri Muuronen ja HAAGA-HELIAn puolelta Heljä Mäntylä. Työn sisältö koostui näyttelyn suunnitteluosuudesta, toteutuksesta sekä näyttelyn onnistumisen arvioinnista ja kehitysideoista.
Näyttely järjestettiin 29.3 ja 1.4.2011 välisenä aikana Porvoo Campuksessa. Avajaistilaisuus järjestettiin 29.3 kello 15.00 alkaen. Avajaistilaisuuteen osallistui kutsuvieraita ja yhteistyökumppaneita. Näyttelyn tarkoituksena oli tuoda HAAGA-HELIAn ja Pihlajapuu-projektin yhteistyö esille, mikä korostui varsinkin, kun Simopetteri Muuronen ja Lis-Marie Enroth-Niemi pitivät puheet avajaisissa. Näyttelyn yleisilme ja sisältö haluttiin pitää yksinkertaisina, ja puheiden lisäksi ohjelmana oli tarjoilusta nauttimista, pihlajan istutus sekä tuotteisiin ja aiheeseen tutustumista itsenäisesti. Mahdollista oli saada myös opastettu kierros Campuksella.
Työn teoria koostui tapahtuman järjestämisestä ja suunnittelusta, ja se pohjautui myös tapahtumamarkkinointiin. Onnistuneeseen tapahtumaan pyrittiin enimmäkseen Helena Vallon ja Eija Häyrisen teorian mukaan. Näyttelyä markkinoitiin pääasiassa printtimainonnan avulla sekä herättämällä median kiinnostusta näyttelyä kohtaan lehdistötiedotteiden ja tapahtumakalentereiden avulla.
Kasvutarina – taimesta jalopuuksi näyttelyn katsottiin onnistuneeksi kaiken jälkeenpäin saadun palautteen perusteella. Erillisiä mittareita onnistumisesta tässä projektissa ei käy-tetty, eli palaute vierailta ja toimeksiantajilta sekä itsearviointi olivat ainoat tavat arvioida näyttelyn menestystä. Myös näyttelyn pääseminen samana päivänä YLEn uutisiin ja myöhemmin Tila-ohjelmaan kertoivat näyttelyn ja sen markkinoinnin onnistumisesta.
Näyttely järjestettiin 29.3 ja 1.4.2011 välisenä aikana Porvoo Campuksessa. Avajaistilaisuus järjestettiin 29.3 kello 15.00 alkaen. Avajaistilaisuuteen osallistui kutsuvieraita ja yhteistyökumppaneita. Näyttelyn tarkoituksena oli tuoda HAAGA-HELIAn ja Pihlajapuu-projektin yhteistyö esille, mikä korostui varsinkin, kun Simopetteri Muuronen ja Lis-Marie Enroth-Niemi pitivät puheet avajaisissa. Näyttelyn yleisilme ja sisältö haluttiin pitää yksinkertaisina, ja puheiden lisäksi ohjelmana oli tarjoilusta nauttimista, pihlajan istutus sekä tuotteisiin ja aiheeseen tutustumista itsenäisesti. Mahdollista oli saada myös opastettu kierros Campuksella.
Työn teoria koostui tapahtuman järjestämisestä ja suunnittelusta, ja se pohjautui myös tapahtumamarkkinointiin. Onnistuneeseen tapahtumaan pyrittiin enimmäkseen Helena Vallon ja Eija Häyrisen teorian mukaan. Näyttelyä markkinoitiin pääasiassa printtimainonnan avulla sekä herättämällä median kiinnostusta näyttelyä kohtaan lehdistötiedotteiden ja tapahtumakalentereiden avulla.
Kasvutarina – taimesta jalopuuksi näyttelyn katsottiin onnistuneeksi kaiken jälkeenpäin saadun palautteen perusteella. Erillisiä mittareita onnistumisesta tässä projektissa ei käy-tetty, eli palaute vierailta ja toimeksiantajilta sekä itsearviointi olivat ainoat tavat arvioida näyttelyn menestystä. Myös näyttelyn pääseminen samana päivänä YLEn uutisiin ja myöhemmin Tila-ohjelmaan kertoivat näyttelyn ja sen markkinoinnin onnistumisesta.