- Selaus nimekkeen mukaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Viitteet 2633-2652 / 15631

    • E-commerce effect on last mile logistics in smart cities and opportunities for case company X 

      Kozlovskaia, Ekaterina (2019)
      This bachelor thesis research was conducted for the commissioning company X to identify the potential for their business on the scene of e-commerce last mile delivery in smart cities. The study aimed at analyzing the ...
    • E-commerce market research and strategy recommendations. : Case study: Russian Post North-West macro-region business unit in Saint-Petersburg 

      Timofeeva, Alisa (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      The following thesis was commissioned by Russian Post and focuses on assessment of the state of play of Russian Post business unit on e-commerce market and reporting strategic suggestions and opportunities for improvement. The ...
    • E-commerce web application for small business 

      Chu, Binh Minh (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      E-commerce and e-commerce website are among popular terms nowadays. They exist all around the world. People use them with or without awareness. From a developer point of view, study how an e-commerce website works is a ...
    • The E-experience : exploring employee engagement 

      Jakubik, Maria; Vakkuri, Madeleine
      Haaga-Helia Publication Series (Haaga-Helia University of Applied Sciences, 2015)
      This qualitative research study explores employee engagement experience. It offers a framework that helps to understand how sensing leadership, management, and internal communication influence employees’ feelings, thinking, ...
    • E-lasku kuluttajan laskumuotona 

      Hyytiäinen, Sara (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      Sähköisestä laskutuksesta on puhuttu jo pitkään. Se on yleistynyt erityisesti yrityksien välisessä laskutuksessa ja hyödyt yritykselle ovat suuret. Sähköinen laskutus on kannat-tavaa myös kuluttajalle. Kuluttajan verkkolasku ...
    • E-laskutus Itä-Uudenmaan Osuuspankissa 

      Ahlberg, Robin (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Itä-Uudenmaan Osuuspankin asiakaskannassa syyt käyttää tai olla käyttämättä e-laskupalvelua. Henkilö- ja yritysasikkaille tehtiin erilliset kyselylomakkeet. Teoriaosassa käsitellään ...
    • E-marketing as a tool to attract Russian tourists: case Hotel Haikko Manor 

      Palomäki, Anna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      The thesis commissioner is Haikko Manor hotel located in Porvoo, Finland. The hotel provides various spa treatments, as well as different kinds of activities for both leisure and business customers. It has been considered ...
    • E-perehdyttämisen kehittäminen - Helsingin yliopiston Tutkimusohjelmayksikkö ja valtiotieteellinen tiedekunta 

      Arekhau, Minna (2019)
      Tässä työssä tutkitaan e-perehdyttämisen kehittämistä yksikkötasolla Helsingin yliopistossa erityisesti intranetin hyödyntämisen näkökulmasta. Koska yliopistossa tutkimuslaitok-sena on tavanomaisiin organisaatioihin ...
    • E-urheilun brändiarvo 

      Moilanen, Antti (2019)
      Tässä opinnäytetyössä tutkitaan mahdollisuuksia uudella ja kasvavalla e-urheilualaa. Työssä perehdytään elektroniseen urheiluun käsitteenä ja tutustutaan sen historiaan 1960-luvulta tähän päivään. Opinnäytetyö antaa sen ...
    • Early specialization and recomendations for swimming 

      Mattila, Riku (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      The present work was done to investigate the literature to see what does the literature say about specialization in swimming, to get perspective and learn from other sports and to make a material for Finnish Swimming ...
    • East Timor’s potential as a destination for Finnish travelers 

      Kärkelä, Iidamiia (2019)
      The aim of the research is to examine the potential of East Timor as a holiday destination for Finnish travelers. The study is conducted by qualitative content analysis and the material is collected from literary and online ...
    • Eat&Joy Maatilatori shop in shop -konseptin toimivuus Kannelmäen Prismassa 

      Leinonen, Linda; Hiltunen, Janika (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Lähi- ja luomuruoan suosio on kasvussa, koska kuluttajat arvostavat entistä enemmän ravinnon laatua, terveellisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä. Niiden saatavuus koetaan kuitenkin hankalaksi, koska kauppojen valikoimat ...
    • ECG ja sen artefaktien korjaus algoritmisin menetelmin 

      Aho, Jyrki (2023)
      Työn tarkoituksena oli tutkia, kuinka liikkuvalta kohdehenkilöltä voidaan kerätä ECG dataa usean sensorin avulla, sekä miten tämän kerätyn datan avulla voidaan kouluttaa neuroverkko korjaamaan ECG-käyriin liittyviä ...
    • Eckerö Linen kotimaisuuden merkitys matkustajien näkökulmasta 

      Turkulainen, Aleksandra (2023)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kotimaisuuden vaikutusta Eckerö Linen matkustajien ostopäätöksessä. Tavoitteena oli selvittää matkustajien näkemyksiä ja mielipiteitä siihen, miksi ke käyttävät yhtiön palveluja ja mitä ...
    • Eckerö Linen suomalaisten asiakkaiden kokemukset ja mielikuvat virolaisesti puhelinpalvelusta 

      Heiskanen, Sirja (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Eckerö Line -laivayhtiön suomalaisten asiakkaiden suhtautumista puhelinpalvelussa saamaansa palveluun viroa äidinkielenään puhuvilta ja Tallinnasta palvelevilta virkailijoilta. Eckerö Linen ...
    • Eco-anxiety in travel decision making among Generations X and Z 

      Hurri, Kaisa (2020)
      Eco-anxiety is an unfortunate result of climate change that affects our health, attitudes and values. It’s a result of increased worry and desperation people are experiencing about the environment. Eco-anxiety can appear ...
    • Eco-labels and their influence on travellers´ accommodation choices 

      Kusiak, Agnes (2020)
      Sustainable travel choices are increasingly important in the travel industry and accommodation providers have been consciously developing “greener” services and ways of operation. To support and showcase sustainability ...
    • Ecological marketing framework for restaurant entrepreneurs 

      Hakkarainen, Janni (2022)
      The purpose of this bachelor’s thesis was to produce a feasible sustainable marketing plan for entrepreneurially run restaurants in Helsinki, Finland. The plan is also a tool for the restaurant business for creating and ...
    • Economic Impacts of Tourism in Eastern Uusimaa 

      Ritalahti, Jarmo; Lindroth, Kaija
      Schriftenreihe des Instituts für Management und Tourismus (IMT) (Peter Lang Academic Research, 2015)
      The province of Eastern Uusimaa is a popular tourism destination about 50 km east of Helsinki, the capital of Finland. Its main attraction is the medieval town of Porvoo with its old town centre and a grey stone ca-thedral ...
    • Edellytykset onnistuneelle tietojärjestelmähankinnan kilpailutukselle 

      Kanto, Sari (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön lähtökohtana on tutkia tietojärjestelmähankinnan kilpailuttamisen onnistumisen edellytyksiä yksityisen sektorin eläketoimialan tietojärjestelmähankinnoissa. Laki julkisyh-teisöiden hankintojen kilpailuttamisesta ...