INTERNET-MARKKINOINNIN TEHOSTAMINEN : Case: Oktacode Osk
Hakala, Juho; Rusanen, Mikko (2012)
Hakala, Juho
Rusanen, Mikko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097170
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097170
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin, mitä väyliä Oktacode Osk voisi käyttää internet-markkinoinnissaan sekä luotiin konsepti yrityksen internetsivuista.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Oktacode Osk, joka on jyväskyläläinen vuonna 2011 perustettu ohjelmistokehitysyritys. Yrityksellä ei ollut suunniteltuna minkäänlaista markkinointia aikaisemmin.
Teoriaosuudessa selvitettiin internet-markkinoinnin eri väyliä ja internet-sivustolle olennaisia markkinointipsykologian sekä käytettävyyden piirteitä. Tutkimusosiossa selvitettiin, mitä markkinointitoimenpiteitä voidaan suorittaa internet-markkinoinnin osalta peilaten niitä Oktacode Osk:n antamiin reunakriteereihin ja tutkittiin Oktacode Osk:n kohderyhmän internet-sivustomieltymyksiä.
Opinnäytetyö on toimintatutkimus, jossa käytettiin tutkimusmenetelminä teemahaastattelua, havainnointia ja sisältöanalyysiä.
Työn tuloksena saatiin kattava selostus siitä, mitä markkinointiväyliä Oktacode Osk:n on järkevää käyttää internet-markkinoinnssa sekä konsepti internet-sivustosta, joka on luotu Oktacode Osk:n kohderyhmän mieltymysten, markkinointipsykologian ja käytettävyyden ehtojen mukaan.
Opinnäyetyön pohjalta Oktacode Osk:lla on erinomaiset lähtökohdat internet- markkinointinsa sekä internet-sivustonsa toteuttamiseen.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Oktacode Osk, joka on jyväskyläläinen vuonna 2011 perustettu ohjelmistokehitysyritys. Yrityksellä ei ollut suunniteltuna minkäänlaista markkinointia aikaisemmin.
Teoriaosuudessa selvitettiin internet-markkinoinnin eri väyliä ja internet-sivustolle olennaisia markkinointipsykologian sekä käytettävyyden piirteitä. Tutkimusosiossa selvitettiin, mitä markkinointitoimenpiteitä voidaan suorittaa internet-markkinoinnin osalta peilaten niitä Oktacode Osk:n antamiin reunakriteereihin ja tutkittiin Oktacode Osk:n kohderyhmän internet-sivustomieltymyksiä.
Opinnäytetyö on toimintatutkimus, jossa käytettiin tutkimusmenetelminä teemahaastattelua, havainnointia ja sisältöanalyysiä.
Työn tuloksena saatiin kattava selostus siitä, mitä markkinointiväyliä Oktacode Osk:n on järkevää käyttää internet-markkinoinnssa sekä konsepti internet-sivustosta, joka on luotu Oktacode Osk:n kohderyhmän mieltymysten, markkinointipsykologian ja käytettävyyden ehtojen mukaan.
Opinnäyetyön pohjalta Oktacode Osk:lla on erinomaiset lähtökohdat internet- markkinointinsa sekä internet-sivustonsa toteuttamiseen.