Verkkokaupan kehittäminen : case Worna
Jylhä, Kaisa; Härkönen, Hanne (2009)
Jylhä, Kaisa
Härkönen, Hanne
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910064814
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910064814
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Worna-verkkokaupan kehittäminen. Työssä kerrotaan yleisesti Worna-verkkokaupasta ja sen toiminnasta. Teoriaosuudessa käsitellään liiketoimintaa yleisesti, verkkoliiketoimintaa ja sen kehittämistä sekä verk-kosivujen suunnittelua.
Työssä käytetyt menetelmät ovat kysely ja haastattelu. Haastattelusta saatuja tie-toja käytettiin Worna-verkkokaupan yleiskuvauksessa. Kyselystä saatuja tuloksia apuna käyttäen tehtiin kehittämissuunnitelma.
Worna-verkkokaupan kehittämisessä on ensin kuvattu Worna-verkkokaupan nykytila, jossa käydään läpi sivuston sisältöä, ulkoasua ja toimivuutta. SWOT-analyysillä kartoitetaan laajempaa kuvaa yrityksen vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista ja uhista.
Worna-verkkokaupan tavoitteena on olla näkyvä toimija alallaan ja saada lisättyä asiakkaita. Kehittämissuunnitelmassa kuvataan miten tavoitetilaan päästään kehittäessä sisältöä, ulkoasua ja toimivuutta. Lopuksi esitellään uudistuneen Worna-verkkokaupan sivustoa.
Työssä käytetyt menetelmät ovat kysely ja haastattelu. Haastattelusta saatuja tie-toja käytettiin Worna-verkkokaupan yleiskuvauksessa. Kyselystä saatuja tuloksia apuna käyttäen tehtiin kehittämissuunnitelma.
Worna-verkkokaupan kehittämisessä on ensin kuvattu Worna-verkkokaupan nykytila, jossa käydään läpi sivuston sisältöä, ulkoasua ja toimivuutta. SWOT-analyysillä kartoitetaan laajempaa kuvaa yrityksen vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista ja uhista.
Worna-verkkokaupan tavoitteena on olla näkyvä toimija alallaan ja saada lisättyä asiakkaita. Kehittämissuunnitelmassa kuvataan miten tavoitetilaan päästään kehittäessä sisältöä, ulkoasua ja toimivuutta. Lopuksi esitellään uudistuneen Worna-verkkokaupan sivustoa.