• Laatutonni pienyrittäjän arjessa : Laatujärjestelmän vaikuttavuuden arviointi 

      Anu, Sipilä (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2007)
      Opinnäytetyössä on tutkittu matkailualan yrityksille suunnatun, MEK:in hallinnoiman laatujärjestelmän Laatutonnin vaikuttavuutta pienyrittäjän arjessa. Laatutonni -koulutusta on järjestetty vuodesta 2001. MEK on edellyttänyt ...
    • Matkapakettien tuotteistaminen : Kiertomatkoja Lounais-Saksaan 

      Nurmiainen, Tiina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2007)
      Tämän työn tavoitteena oli kehittää uusia pakettimatkoja Pohjolan Matka Oy:lle, joka oli työni toimeksiantaja. Työssäni tuotteistin kolme uutta matkapakettia Lounais-Saksaan Rheinland-Pfalzin osavaltioon ja sen ympäristöön. ...
    • Hyvä ulkomaalainen työntekijä ja suomalainen työnantaja 

      Karadag, Nedjet; Kokko, Inka (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Opinnäytetyö toteutettiin FACES (Finding And Connecting Employers with Students) työ- osuuskunnan toimeksiantona. Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa porvoolaisten yritysten asenteita työtähakevia ulkomaalaisia ...
    • Henkilöstöravintolassa syntyvien jätteiden vähentäminen : case: Eurest Finland Oy, Porvoo 

      Repo, Mirva (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Opinnäytetyön lähtökohtana oli henkilöstöravintola Eurest Finland Oy:ssa asiakkaiden lautasilta syntyvä elintarvike-jätteiden määrä. Tavoitteena oli löytää ne tekijät, jotka saavat ihmiset ottamaan liikaa ruokaa lautasilleen ...
    • Vanhan Porvoon asukkaiden näkemyksiä Vanhan Porvoon kehittämisestä 

      Mäki, Anna-Leena (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Tämä opinnäytetyö on Itä-Uudenmaan Matkailualan Oppimisverkostossa toimivan Vanhan Porvoon kehittämishankkeen VIVA Porvoo-Borgån toimeksianto. Hankkeessa on toimintaperiaatteena moniääninen yhteiskehittely, jonka ideaa ...
    • Risteilymatkustus Helsingissä : Case Helsinki Cruise Network 

      Kangasluoma, Kati; Lager, Nina; Turunen, Niina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutustua Helsingin risteilymatkustuksen tämänhetkiseen tilaan. Tutkimusongelmana on selvittää Helsingin paikallisen risteilyverkoston, Helsinki Cruise Networkin toiminnan kehittämismahd ...
    • Esitteen suunnittelu etanaravintola Timbaalille 

      Åvall, Jenni; Manninen, Tiia (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Ravintola Timbaali on Porvoon vanhassa kaupungissa sijaitseva etanoihin erikoistunut tunnelmallinen ja idyllinen ravintola. Tähän työhön on saatu toimeksianto Timbaalin omistajilta Teemu Laakolta ja Henri Jansonilta ...
    • Työyhteisön hyvinvointi ravintolassa : Case Porvoon Rosso 

      Järvenpää, Sanna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Opinnäytetyö järjestetään toimeksiantona Osuuskauppa Osla Handelslagiin. Opinnäytetyön tavoitteena on järjestää Porvoon ravintola Rosson henkilökunnalle työhyvinvointia ylläpitävä ja kehittävä päivä. Työhyvinvointi on ...
    • Tukholmassa toimivien matkanjärjestäjien ajatuksia Turusta ja Euroopan kulttuuripääkaupunkivuodesta 2001 

      Järvinen, Niina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Turku 2011 -säätiölle, joka suunnittelee Turun Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoden 2011. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tukholmassa toimivien matkanjärjestäjien ajatuksia ja ...
    • Kasvisruokaa koululaisille kerran viikossa : Case: Fazer Amica/ Pernajan kunta 

      Jansson, Krista; Maasto, Sanna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää kasvisruoan hyötyvaikutuksia ravitsemuksen, ympä-ristön ja kustannustekijöiden näkökulmasta. Toimeksiantajamme tässä opinnäytetyössä oli Fazer Amica. Opinnäytetyön käytännön osuus ...
    • Internetsivujen benchmark : Case Finnair Tekniikka 

      Sirén, Maj-Lis (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2008)
      Tämä on HAAGA-HELIAN Matkailun koulutusohjelman opinnäytetyö, joka käsittelee matkailun tukipalvelun eli lentokoneiden huoltopalveluita tuottavien yritysten internetsivujen banchmarkingia. Tavoitteena työlle on avata ...
    • S-Ryhmän matkailu- ja ravitsemisalan myyntipalvelun työhyvinvointi muutosjohtamisen näkökulmasta 

      Purho, Lauri (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön aiheena on tutkia S-Ryhmän majoitus- ja ravitsemisalan myyntipalvelun henkilöstön työhyvinvointia muutosjohtamisen näkökulmasta. Tavoitteena on ollut selvittää, miten tuleviin muutoksiin voitaisiin jo ennalta ...
    • Esiselvitys matkailuyhdistys Matkalle Sallaan ry:n toiminnan kehittämisestä 

      Sivonen, Sanna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyö on toimeksianto Sallan kunnalta ja matkailuyhdistys Matkalle Sallaan ry:ltä. Työn päätarkoituksena on tehdä esiselvitys matkailuyhdistyksen toiminnan kehittämisen mahdollisuuksista tulevaisuudessa yhdistysten ...
    • Ympäristösuunnitelma Haikon Kartanolle 

      Nurmi, Veera; Pöyry, Miia (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyössä tarkastellaan Haikon Kartanon henkilöstön näkemystä ympäristöasioista. Työssä keskitytään lähinnä ympäristön kartoitukseen eli siihen, millaisia ympäristöasioita Haikossa jo on, millaisia ympäristöasioita ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely Porvoon MakuAsian Ravintola Acvariolle 

      Schwartz, Matti; Mäntylä, Miikka (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämä opinnäytetyö esittelee Porvoon MakuAsian Ravintola Acvariolle tehdyn asiakastyytyväisyystutkimuksen ja sen tulosten perusteella tehdyn kehityssuunnitelman. Asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena on selvittää ...
    • Alustava ympäristökatselmus kokoushotelli Kiljavanranta Oy:lle 

      Aitamäki, Anna; Suonperä, Kaisa (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyömme tavoitteena oli kartoittaa kokoushotelli Kiljavanranta Oy:n ympäristönhoidon nykytila ja koota yritykselle sen pohjalta kehitysehdotukset ympäristöystävällisempään liiketoimintaan. Alustavan ympäristökatselmuksemme ...
    • Internet-markkinoinnin opas matkailualan yrittäjille 

      Ellonen, Antti (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämä raportti kertoo, kuinka Internet-markkinoinnin opas matkailualan yrittäjille on valmistunut ja mitä oppaassa käsitellään. Raportissa kuvaillaan kirjoittajan kokemuksia ja eri matkailualan ammattilaisten ajatuksia tämän ...
    • Helsinki lähtösatamana kansainvälisille risteilyille: nykytila ja kehittämiskohteet 

      Wanhatalo, Ville (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa Helsingin nykytilaa ja kehittämistä kansainvälisten risteilyjen lähtösatamana. Tavoitteena on löytää kehittämiskohteita lähtösatama-ajatukselle Helsingin kohdalla. Riste ...
    • Polttaripaketit Porvoo Tours Oy:lle 

      Lehikoinen, Meiju; Nordman, Pauliina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Polttaripaketit Porvoo Tours Oy:lle on toiminnallinen opinnäytetyö joka sisältää kaksi osaa. Ensimmäinen on raportointiosa, jossa esitellään teoriaa ja työn eri vaiheita, toinen osa esittelee lukijalle valmiit polttaripaketit ...
    • Karjalan Kievarin perehdyttämiskansio 

      Happonen, Minna (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän projektityönä toteutetun opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä perehdyttämiskansio matkailuyritys Karjalan Kievarin uusille työntekijöille. Laatukoulutuksen myötä huomattiin, että yritys tarvitsisi perehdyttämiskansion. ...