Marketing Strategy Analysis of Marimekko in China
Dong, He (2012)
Dong, He
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205178670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205178670
Tiivistelmä
Kansainvälisen kaupan aikana, monet yhtiöt alkavat esitellä tuotteitaan ja
toimintaansa muissa maissa. Kuinka saada markkinointi ja strategia toimimaan vieraissa maissa on vaikea kysymys, siinä onnistutaan tai ei. Tämä väitöskirja on tutkimus Marimekon myynti strategiasta Kiinassa. Marimekko on kuuluisa ja kansallinen tekstiili ja muotisuuntaus Suomessa, jolla on vahva tyyli Euroopassa. Suunnitelman mukaan 15 myymälää avataan Kiinaan v. 2016 mennessä. Tekstiili ja muoti Kiinassa ovat nykyään menestyvä ala. Kiinan markkinoilla on valtavat kaupalliset mahdollisuudet sekä kova kilpailu riskeineen.Tutkimuksen aiheena on analysoida Marimekon strategiaa Kiinassa; löytää ongelmat ja niihin ratkaisut. Tämä tutkimus oli tehty määrältään ja laadultaan menetelmänä ja SWOT analysoituna. Tiedot on kerätty asiakirjoista, ajankohtaisilmoituksista, kumppanien uutisista ja raporteista. Tutkimus tulokset perustuvat tietoanalyyseihin ja kokemuksista Marimekolta itseltään sekä muilta merkeiltä ja trendeiltä. Tuloksien odotetaan antavan suosituksia ja ehdotuksia myyntistrategialle Marimekolle Kiinassa.
toimintaansa muissa maissa. Kuinka saada markkinointi ja strategia toimimaan vieraissa maissa on vaikea kysymys, siinä onnistutaan tai ei. Tämä väitöskirja on tutkimus Marimekon myynti strategiasta Kiinassa. Marimekko on kuuluisa ja kansallinen tekstiili ja muotisuuntaus Suomessa, jolla on vahva tyyli Euroopassa. Suunnitelman mukaan 15 myymälää avataan Kiinaan v. 2016 mennessä. Tekstiili ja muoti Kiinassa ovat nykyään menestyvä ala. Kiinan markkinoilla on valtavat kaupalliset mahdollisuudet sekä kova kilpailu riskeineen.Tutkimuksen aiheena on analysoida Marimekon strategiaa Kiinassa; löytää ongelmat ja niihin ratkaisut. Tämä tutkimus oli tehty määrältään ja laadultaan menetelmänä ja SWOT analysoituna. Tiedot on kerätty asiakirjoista, ajankohtaisilmoituksista, kumppanien uutisista ja raporteista. Tutkimus tulokset perustuvat tietoanalyyseihin ja kokemuksista Marimekolta itseltään sekä muilta merkeiltä ja trendeiltä. Tuloksien odotetaan antavan suosituksia ja ehdotuksia myyntistrategialle Marimekolle Kiinassa.