Current Situations and Future Perspectives of Applying Corporate Responsibility in Finland : Cases: Alma Media, Finnair, Finnvera, Metso, UPM
Bui, Nghiem Dac Vinh (2012)
Bui, Nghiem Dac Vinh
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205229238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205229238
Tiivistelmä
Corporate Responsibility (CR) has been a very popular concept these days in business life. Stakeholders use CR to monitor and evaluate a company's operation(s). Companies use CR as a method of risk management, strategic marketing, and even in attracting new investors. The emerging of CR worldwide is really fast and obvious. Within 50 years, CR has developed from a small initiative to be an important part of every business. In Finland, the concept of CR was also adopted and utilised. This paper tries to evaluate the current situations of CR in Finland and find out the future perspectives of using CR among Finnish enterprises. The study would also like to make some predictions about possible trends in CR field and offer some suggestions of how to apply CR in future. The study employed qualitative method as the main tool. The data, figures, and information were collected through different sources. The researcher conducted five in-depth interviews with representatives from five case companies – Alma Media, Finnair, Finnvera, Metso, and UPM. Those interviews gave this study primary data. Secondary data were collected from relevant books, journals, and documents etc. The findings show that Finish companies nowadays integrate CR more and more into their daily businesses. They have planned, executed, and controlled CR activities very well. They have accomplished positive results. Besides, they have clear and ambitious plans, strategies, and expectations for CR in future. The paper comes up with several potential trends and suggestions for CR applications in Finland in the next several years. In addition, for further studies, some CR issues in Finnish business environment are listed. In conclusion, the CR applying process in Finland has seen positive signals; and the concept of CR is expected to be adapted and utilised more in future. Corporate Responsibility (CR) är nuförtiden ett mycket populärt begrepp inom näringslivet. Intressenter använder CR för att övervaka och utvärdera ett företags verksamheter. Företagen använder CR som en metod för riskhantering, strategisk marknadsföring, och även för att locka nya investerare. Framväxandet av CR i hela världen går mycket snabbt och är nu en självklarhet. Inom loppet av 50 år har CR utvecklats från ett litet initiativ till att vara en viktig del av varje företag. I Finland har begreppet CR antagits och används. Detta lärdomsprov försöker utvärdera den nuvarande situationen för CR i Finland och ta reda på framtidsutsikterna för användande av CR bland finländska företag. Denna studie försöker även göra några förutsägelser angående potentiella trender inom området CR samt erbjuda förslag på hur man kan använda CR i framtiden. En kvalitativ metod användes som främsta verktyg för studien. Data, siffror, och information har samlats in genom olika källor. Fem intervjuer genomfördes med representanter från företagen - Alma Media, Finnair, Finnvera, Metso och UPM. Dessa intervjuer gav denna studie primärdata. Sekundärdata samlades in från relevanta böcker, tidskrifter, dokument m.m. Resultatet visar att finländska företag numera integrerar CR mer och mer i sina dagliga verksamheter. De har planerat, utfört, och kontrollerat CR aktiviteter mycket bra. De har åstadkommit positiva resultat. Dessutom har de tydliga och ambitiösa planer, strategier och förväntningar angående CR i framtiden. Lärdomsprovet behandlar även flera potentiella trender och förslag till CR applikationer i Finland under de närmaste åren. Dessutom behandlas också för fortsatta studier vissa frågor gällande CR inom Finlands företagsmiljö. Sammanfattningsvis kan det konstateras att tillämpningsprocessen av CR i Finland har fått positiv feedback och begreppet CR förväntas anpassas och användas mera i framtiden.