Asiakastyytyväisyystutkimus : Vilee Puoti & Bistro
Jäppinen, Heli (2012)
Jäppinen, Heli
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239435
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239435
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa ravintolan Vilee Puoti & Bistro asiakastyytyväisyyttä ravinto-lan, puodin sekä asiakkaiden tarpeiden osalta. Työssä tutkittiin, kuinka tuotteita ja palveluja voitaisiin kehittää ja kuinka eri asiakkaille pystyttäisiin tarjoamaan yhdistäviä palveluja. Työssä kartoitettiin myös ravintolan markkinoinnin tarve.
Asiakastyytyväisyyskysely oli kvantitatiivinen eli määrällinen kysely ja tutkimuksen kohteena olivat yrityksessä asioivat kuluttajat.
Tämän tutkimuksen perusteella asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ravintola Bistron palveluihin ja tuot-teisiin. Puodin osalta toivottiin enemmän lähituottajien tuotteita sekä sesonkituotteita. Markkinoinnin kasvattamisen todettiin hävittävän omaleimaisuuden ja lisäävän ruuhkia.
Vastaajien joukossa ei ollut yhtään alle 20 -vuotiasta ja ryhmä 20–35 -vuotiaat oli pieni. Kehittämisehdo-tuksena on tarjota nuorille kilpaileva vaihtoehto pikaruoan ja hampurilaisbaarien tilalle. Puodin tuoteva-likoiman supistaminen niiden tuotteiden osalta, joilla ei ole kysyntää ja sesonkituotteiden lisääminen olisi yksi kehittämiskohde. Markkinoinnissa kannattaisi satsata kotisivujen kehittämiseen.
Asiakastyytyväisyyskysely oli kvantitatiivinen eli määrällinen kysely ja tutkimuksen kohteena olivat yrityksessä asioivat kuluttajat.
Tämän tutkimuksen perusteella asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ravintola Bistron palveluihin ja tuot-teisiin. Puodin osalta toivottiin enemmän lähituottajien tuotteita sekä sesonkituotteita. Markkinoinnin kasvattamisen todettiin hävittävän omaleimaisuuden ja lisäävän ruuhkia.
Vastaajien joukossa ei ollut yhtään alle 20 -vuotiasta ja ryhmä 20–35 -vuotiaat oli pieni. Kehittämisehdo-tuksena on tarjota nuorille kilpaileva vaihtoehto pikaruoan ja hampurilaisbaarien tilalle. Puodin tuoteva-likoiman supistaminen niiden tuotteiden osalta, joilla ei ole kysyntää ja sesonkituotteiden lisääminen olisi yksi kehittämiskohde. Markkinoinnissa kannattaisi satsata kotisivujen kehittämiseen.