Behovet av tjänsteutveckling i Oy Daniek Ab
Danielsson, Kim (2012)
Danielsson, Kim
Yrkeshögskolan Novia
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205229197
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205229197
Tiivistelmä
Oy Daniek Ab on Tammisaaressa sijaitseva perheyritys. Yrityksen päätoimena on renkaiden myynti henkilö- sekä pakettiautoihin. Daniekin liikevaihto on noin 1,1 miljoona euroa vuodessa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia Oy Daniek Ab tarvetta kehittää yrityksen tuotteitta ja palveluita. Ajanvaraus renkaiden vaihtoon Internetin kautta, joka on hyvin suosittua nykyään, on yksi esimerkki siitä mihin Daneik voisi panostaa.
Tutkimus on kohdistettu yrityksen yksityis- ja yritysasiakkaille, ei yhtiön jällenmyyjille.
Tutkimus on kvalitatiivinen, joten asiakkaat ovat saaneet vastata anonyymisti kyselyyn. Työssä keskitytään eniten liiketoiminnan kehittämisen liittyviin kysymyksiin, mikä onkin opinnäytetyön tutkimuksen tarkoitus.
Tutkimuksen tulokset osoittavat että kaksi kolmasosaa on sitä mieltä, että yrityksen tulisi kehittää järjestelmää niin, että ajanvaraus Internetin kautta olisi mahdollista. Tämä luo myös muita mahdollisuuksia tulevaisuudessakin, kuten Internet-kaupan kehittämisen. Tulokset osoittavat myös, että asiakaspalvelulla on merkittävä rooli asiakkaan valitessa asiointipaikkaa. Jokainen rengashotellin asiakkaista vastasi, että on erittäin tyytyväinen säilytyspalveluun. Asiakkaiden mielipide on erittäin tärkeää Daniekille, sillä heillä on tänä päivänä lähemmäs 900:n auton renkaat säilytyksessä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia Oy Daniek Ab tarvetta kehittää yrityksen tuotteitta ja palveluita. Ajanvaraus renkaiden vaihtoon Internetin kautta, joka on hyvin suosittua nykyään, on yksi esimerkki siitä mihin Daneik voisi panostaa.
Tutkimus on kohdistettu yrityksen yksityis- ja yritysasiakkaille, ei yhtiön jällenmyyjille.
Tutkimus on kvalitatiivinen, joten asiakkaat ovat saaneet vastata anonyymisti kyselyyn. Työssä keskitytään eniten liiketoiminnan kehittämisen liittyviin kysymyksiin, mikä onkin opinnäytetyön tutkimuksen tarkoitus.
Tutkimuksen tulokset osoittavat että kaksi kolmasosaa on sitä mieltä, että yrityksen tulisi kehittää järjestelmää niin, että ajanvaraus Internetin kautta olisi mahdollista. Tämä luo myös muita mahdollisuuksia tulevaisuudessakin, kuten Internet-kaupan kehittämisen. Tulokset osoittavat myös, että asiakaspalvelulla on merkittävä rooli asiakkaan valitessa asiointipaikkaa. Jokainen rengashotellin asiakkaista vastasi, että on erittäin tyytyväinen säilytyspalveluun. Asiakkaiden mielipide on erittäin tärkeää Daniekille, sillä heillä on tänä päivänä lähemmäs 900:n auton renkaat säilytyksessä.