Tervetuloa taloon : Työntekijöiden perehdyttäminen Lännen Siivouspalvelu Oy:ssä
Koivisto, Jane (2012)
Koivisto, Jane
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112374
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheen sain Lännen Siivouspalvelu Oy:stä siivouspäällikkö Tuula Aallolta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää perehdyttämistä Lännen Siivouspalvelu Oy:ssä ja tehdä heille oheismateriaalia perehdyttämisen tueksi.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä kerrotaan perehdyttämisestä ja työnopastuksesta yleisesti sekä perehdyttämisprosessin eri vaiheista työntekijöiden rekrytoinnista aina perehdyttämisen seurantaan saakka. Lisäksi olen käsitellyt työssä lakeja ja asetuksia, jotka säätelevät perehdyttämistä. Tutkimuksellisuutta työhön halusin tuoda miettimällä ja tutkimalla mahdollista tulevaisuuden kilpailukeinoa, miten yritys voisi erottua työmarkkinoilla edukseen. Vastauksena tähän voisi olla brändin luominen. Brändin avulla yrityksestä tulisi haluttu työnantaja.
Opinnäytetyön tuotoksien; Tervetuloa taloon oppaan ja muun oheismateriaalin on tarkoituksena ohjeistaa, helpottaa ja kehittää palveluesimiehien sekä palveluohjaajien käytännön työtä. Oppaan ja oheismateriaalin avulla pyritään lisäämään kaikkien työntekijöiden tietoa yrityksestä ja sen arvoista sekä luomaan yhteiset toimintatavat.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä kerrotaan perehdyttämisestä ja työnopastuksesta yleisesti sekä perehdyttämisprosessin eri vaiheista työntekijöiden rekrytoinnista aina perehdyttämisen seurantaan saakka. Lisäksi olen käsitellyt työssä lakeja ja asetuksia, jotka säätelevät perehdyttämistä. Tutkimuksellisuutta työhön halusin tuoda miettimällä ja tutkimalla mahdollista tulevaisuuden kilpailukeinoa, miten yritys voisi erottua työmarkkinoilla edukseen. Vastauksena tähän voisi olla brändin luominen. Brändin avulla yrityksestä tulisi haluttu työnantaja.
Opinnäytetyön tuotoksien; Tervetuloa taloon oppaan ja muun oheismateriaalin on tarkoituksena ohjeistaa, helpottaa ja kehittää palveluesimiehien sekä palveluohjaajien käytännön työtä. Oppaan ja oheismateriaalin avulla pyritään lisäämään kaikkien työntekijöiden tietoa yrityksestä ja sen arvoista sekä luomaan yhteiset toimintatavat.