Markkinoinnin kehittämisideoita Liepuskan Herkkupaja Oy:lle
Juutinen, Anu (2012)
Juutinen, Anu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052710092
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052710092
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarjota Liepuskan Herkkupaja Oy:lle markkinoinnin kehittämisideoita. Yritys on laajentanut toimintaansa, joten myös markkinointiin keskittyminen oli ajankohtaista. Opinnäytetyössä ei tehty yritykselle markkinointisuunnitelmaa, vaan pyrittiin antamaan ideoita markkinoinnin kehittämiseen sekä tuomaan esille brändiin liittyviä tärkeitä asioita.
Kanta-asiakkuuksilla ja asiakasukollisuudella on suuri merkitys Liepuskan Herkkupaja Oy:lle. Tavoitteena oli löytää keinoja kanta-asiakkuuksien säilyttämiseen ja kehittämiseen, koska kanta-asiakkailla on suuri merkitys pienyrityksen elinvoimaisuuteen.
Pienimuotoisella kyselyllä pyrittiin saamaan selville, mitä mielikuvia ihmisille herää yrityksen nimestä Liepuska tai Liepuskan Herkkupaja Oy. Näitä mielikuvia pystyttiin hyödyntämään yrityksen brändiin ja brändin rakentamiseen liittyvissä asioissa.
Kehittämisideoiden avulla Liepuskan Herkkupaja Oy pystyy kiinnittämään enemmän huomiota markkinoinnin kannalta oleellisiin asioihin, ja kehittämään omaa toimintaansa. Teoriataustan pohjalta yritys pystyy myös suunnittelemaan markkinointiaan tavoitteellisemmin.
Kanta-asiakkuuksilla ja asiakasukollisuudella on suuri merkitys Liepuskan Herkkupaja Oy:lle. Tavoitteena oli löytää keinoja kanta-asiakkuuksien säilyttämiseen ja kehittämiseen, koska kanta-asiakkailla on suuri merkitys pienyrityksen elinvoimaisuuteen.
Pienimuotoisella kyselyllä pyrittiin saamaan selville, mitä mielikuvia ihmisille herää yrityksen nimestä Liepuska tai Liepuskan Herkkupaja Oy. Näitä mielikuvia pystyttiin hyödyntämään yrityksen brändiin ja brändin rakentamiseen liittyvissä asioissa.
Kehittämisideoiden avulla Liepuskan Herkkupaja Oy pystyy kiinnittämään enemmän huomiota markkinoinnin kannalta oleellisiin asioihin, ja kehittämään omaa toimintaansa. Teoriataustan pohjalta yritys pystyy myös suunnittelemaan markkinointiaan tavoitteellisemmin.