Markkinointisuunnitelma kuljetusyritykselle
Sakki, Satu (2009)
Sakki, Satu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911205731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911205731
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on antaa yritykselle uusia näkökulmia yrityksen markkinointiin, yritykselle parhaiten sopivia keinoja käyttäen. Markkinointisuunnitelman avulla pyritään asettamaan markkinoinnille tavoitteet ja luomaan toimivia ratkaisuja menestymisen aikaansaamiseksi.
Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää kohdeyritykselle sopivimmat keinot markkinoida yritystään. Yritys ei tällä hetkellä aktiivisesti tavoittele uusia asiakkaita, vaan pääpaino on olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpito ja luominen. Työhön on kuitenkin kerätty myös keinoja luoda uusia asiakassuhteita ja tavoittaa kokonaan uusia asiakkaita. Työssä keskitytään myös asiakastyytyväisyyteen, palvelun laatuun ja sen kehittämiseen sekä sisäiseen markkinointiin.
Markkinointisuunnitelmassa on esitetty erilaisia toimenpide-ehdotuksia, jotka ovat kuitenkin vain suuntaa antavia ja joista yritys voi valita itselleen sopivimmat ja muokata ne mieleisikseen.
Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää kohdeyritykselle sopivimmat keinot markkinoida yritystään. Yritys ei tällä hetkellä aktiivisesti tavoittele uusia asiakkaita, vaan pääpaino on olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpito ja luominen. Työhön on kuitenkin kerätty myös keinoja luoda uusia asiakassuhteita ja tavoittaa kokonaan uusia asiakkaita. Työssä keskitytään myös asiakastyytyväisyyteen, palvelun laatuun ja sen kehittämiseen sekä sisäiseen markkinointiin.
Markkinointisuunnitelmassa on esitetty erilaisia toimenpide-ehdotuksia, jotka ovat kuitenkin vain suuntaa antavia ja joista yritys voi valita itselleen sopivimmat ja muokata ne mieleisikseen.