Asiakastyytyväisyyskysely RTV - Yhtymä Oy:n Porin toimipisteessä
Jokinen, Eero (2012)
Jokinen, Eero
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100514189
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012100514189
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä asiakastyytyväisyyskysely RTV –yhtymä Oy:n Porin toimipisteelle. Myymälään oli tarkoitus tehdä laajennus, jonka takia oli ajankohtaista selvittää, mitä mieltä asiakkaat ovat yrityksen tuotevalikoimasta ja palvelusta.
Opinnäytetyössä käytettiin markkinointiin, asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta. Teoreettisessa osassa käsiteltiin asiakaspalvelun ja asiakastyytyväisyyden merkitystä yritykselle. Teoriaosassa käsiteltiin myös RTV –yhtymän historiaa ja toiminnan laajentamista sekä selvitettiin yhtymän tuotevalikoimaa.
Tutkimuksen empiirisen osan päätavoitteina oli saada selvyys asiakaspalvelun nykytilasta sekä kehitysideoita tuotevalikoimaan. Tutkimuksessa selvitettiin myös asiakkaiden mielipiteitä myymälän ulkoasusta, aukioloajoista, hintojen merkinnöistä sekä myymälän opasteista.
Opinnäytetyössä käytettiin markkinointiin, asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta. Teoreettisessa osassa käsiteltiin asiakaspalvelun ja asiakastyytyväisyyden merkitystä yritykselle. Teoriaosassa käsiteltiin myös RTV –yhtymän historiaa ja toiminnan laajentamista sekä selvitettiin yhtymän tuotevalikoimaa.
Tutkimuksen empiirisen osan päätavoitteina oli saada selvyys asiakaspalvelun nykytilasta sekä kehitysideoita tuotevalikoimaan. Tutkimuksessa selvitettiin myös asiakkaiden mielipiteitä myymälän ulkoasusta, aukioloajoista, hintojen merkinnöistä sekä myymälän opasteista.