Muotinäytöksen järjestäminen Pariisissa
Lahdensuo, Miina (2012)
Lahdensuo, Miina
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111215145
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111215145
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtuman järjestämistä ja tapahtumamarkkinointia. Työ on toteutettu produktina ja tehty toimeksiantona suomalaislähtöiselle muotisuunnittelijalle Pariisissa. Työn tarkoituksena oli järjestää 30.5.2012 muotinäytös, joka toimi uuden malliston ja brandifilosofian julkistamistilaisuutena.
Opinnäytetyö vastaa kysymykseen: ”Miten järjestetään onnistunut muotinäytös?” ja koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta ja käytännön toteutuksesta.
Tavoitteena oli ensin tutustua tapahtumajärjestämiseen ja luoda työlle teoreettinen viitekehys aiheeseen liittyvän kirjallisuuden pohjalta. Teoriaosuudessa käydään läpi tapahtuman järjestäminen prosessina suunnittelusta toteutukseen ja jälkimarkkinointiin. Lisäksi teoriaosassa kerrotaan tapahtumamarkkinoinnin vahvuuksista ja siitä, miten järjestää onnistunut tapahtuma, jonka avulla vahvistetaan suhteita sidosryhmiin ja luodaan yrityskuvaa.
Teoriaosuuden pohjalta järjestettiin muotinäytös ja kirjoitettiin työn empiirinen osa, jossa kuvataan käytännössä tapahtuman suunnitteluvaihe, markkinointi, tapahtuman järjestelyt, toteutus ja tapahtuman jälkeiset vaiheet.
Tapahtuma järjestelyineen onnistui erinomaisesti ja sille asetetut tavoitteet saavutettiin. Muotinäytöksestä saatiin kontakteja, markkinointimateriaalia ja mahdollisuuksia tuleviin yhteistyöprojekteihin. Lisäksi näytöksestä saatiin paljon poikkeuksellisen positiivista palautetta sekä yleisöltä että yhteistyökumppaneilta.
Opinnäytetyö vastaa kysymykseen: ”Miten järjestetään onnistunut muotinäytös?” ja koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta ja käytännön toteutuksesta.
Tavoitteena oli ensin tutustua tapahtumajärjestämiseen ja luoda työlle teoreettinen viitekehys aiheeseen liittyvän kirjallisuuden pohjalta. Teoriaosuudessa käydään läpi tapahtuman järjestäminen prosessina suunnittelusta toteutukseen ja jälkimarkkinointiin. Lisäksi teoriaosassa kerrotaan tapahtumamarkkinoinnin vahvuuksista ja siitä, miten järjestää onnistunut tapahtuma, jonka avulla vahvistetaan suhteita sidosryhmiin ja luodaan yrityskuvaa.
Teoriaosuuden pohjalta järjestettiin muotinäytös ja kirjoitettiin työn empiirinen osa, jossa kuvataan käytännössä tapahtuman suunnitteluvaihe, markkinointi, tapahtuman järjestelyt, toteutus ja tapahtuman jälkeiset vaiheet.
Tapahtuma järjestelyineen onnistui erinomaisesti ja sille asetetut tavoitteet saavutettiin. Muotinäytöksestä saatiin kontakteja, markkinointimateriaalia ja mahdollisuuksia tuleviin yhteistyöprojekteihin. Lisäksi näytöksestä saatiin paljon poikkeuksellisen positiivista palautetta sekä yleisöltä että yhteistyökumppaneilta.