Verkkokaupan perustaminen
von Wendt-Jensen, Johanna (2012)
Lataukset:
von Wendt-Jensen, Johanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012110915056
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012110915056
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan verkkokaupan perustamiseen ja sen toiminnan aloittamiseen liittyviä haasteita. Esimerkkiyritys on naisten liikepukeutumiseen ja luksuskäsilaukkujen vuokrapalveluun erikoistunut verkkokauppa.
Kuten minkä tahansa yrityksen, myös verkkokaupan perustamiseen liittyy monia erilaisia ongelmia ja haasteita. Opinnäytetyön päätavoitteena on johdattaa lukija yritystoiminnan perusteisiin ja käydä läpi onnistuneen liiketoiminnan menestystekijöitä. Lisäksi tavoitteena on antaa realistinen kuva verkkokaupan kohtaamista haasteista ja ehdottaa niihin erilaisia ratkaisumalleja. Markkinatutkimus on oleellinen osa verkkokaupan perustamista, brändäys, PR ja mainonta yhtälailla. Koska Pohjoismaiden markkinoilla ei tällä hetkellä ole luksuslaukkuja vuokralle tarjoavia verkkokauppoja, voi tähän niche-markkinaan keskittyminen olla erittäin kannattavaa.
Opinnäytetyön lopputuloksena on perustamista vaille valmis verkkokauppa.
Kuten minkä tahansa yrityksen, myös verkkokaupan perustamiseen liittyy monia erilaisia ongelmia ja haasteita. Opinnäytetyön päätavoitteena on johdattaa lukija yritystoiminnan perusteisiin ja käydä läpi onnistuneen liiketoiminnan menestystekijöitä. Lisäksi tavoitteena on antaa realistinen kuva verkkokaupan kohtaamista haasteista ja ehdottaa niihin erilaisia ratkaisumalleja. Markkinatutkimus on oleellinen osa verkkokaupan perustamista, brändäys, PR ja mainonta yhtälailla. Koska Pohjoismaiden markkinoilla ei tällä hetkellä ole luksuslaukkuja vuokralle tarjoavia verkkokauppoja, voi tähän niche-markkinaan keskittyminen olla erittäin kannattavaa.
Opinnäytetyön lopputuloksena on perustamista vaille valmis verkkokauppa.