The Future Development of The New County Hotel
Viinikka, Eeva-Lotta (2012)
Viinikka, Eeva-Lotta
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716781
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112716781
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Tämän tutkielman tarkoituksena oli kartoittaa ”The New County Hotel” hotellin tämänhetkiset kilpailuolot ja sen, kuinka se voisi parantaa toimintaansa pysyäkseen kilpailukykyisenä. Hotelli sijaitsee Isossa-Britanniassa Gloucesterissa Lounais-Englannissa.
Tutkielman teoreettinen osuus käsittelee nykyistä kilpailutilannetta hotellialalla sekä mitä kilpailukyky tarkoittaa. Teoriaosuus esittää myös tutkimustuloksia sosiaalisen median tärkeydestä nykyajan markkinataloudessa ja miten niin sosiaalinen media, sekä word-of-mouth -markkinointi on muokannut yritysten markkinointitottumuksia.
Tutkielman tutkinnallinen osuus rakentuu haastatteluista, joissa pyrittiin selvittämään hotellin eri tasojen (omistaja, ylempi-johto, alempi-johto sekä työntekijä) mielipiteet hotellin imagosta ja sen markkinoinnista. Tutkimusosuus esittää myös tuloksia asiakaskyselystä, jonka tarkoituksena oli kartoittaa mitä markkinointikanavaa asiakkaat itse käyttävät eniten ja mitä kautta he kuulivat itse hotellista. SWOT–analyysissa tutkimuksen laatija esitetään havaintoja hotellista ja sen toiminnasta.
Tutkimustulokset osoittavat, jotta pysyäkseen kilpailukykyisenä myös tu-levaisuudessa yrityksen täytyy selvittää sen sisällä kytevät ongelmat ja hakea niihin ratkaisuja. Sen täytyy myös luoda kunnollinen markkinointisuunnitelma, jotta se kykenisi tavoittamaan enemmän omaan asiakasseg-menttiinsä kuuluvia asiakkaita sekä lisäämään näkyvyyttään markkinoilla. Markkinoinnin lisäämä asiakasliikenne sekä vilkastunut toiminta parantavat myös henkilökunnan motivoituneisuutta, sekä auttavat rakentamaan ammattimaisemman työympäristön.
Tämän tutkielman tarkoituksena oli kartoittaa ”The New County Hotel” hotellin tämänhetkiset kilpailuolot ja sen, kuinka se voisi parantaa toimintaansa pysyäkseen kilpailukykyisenä. Hotelli sijaitsee Isossa-Britanniassa Gloucesterissa Lounais-Englannissa.
Tutkielman teoreettinen osuus käsittelee nykyistä kilpailutilannetta hotellialalla sekä mitä kilpailukyky tarkoittaa. Teoriaosuus esittää myös tutkimustuloksia sosiaalisen median tärkeydestä nykyajan markkinataloudessa ja miten niin sosiaalinen media, sekä word-of-mouth -markkinointi on muokannut yritysten markkinointitottumuksia.
Tutkielman tutkinnallinen osuus rakentuu haastatteluista, joissa pyrittiin selvittämään hotellin eri tasojen (omistaja, ylempi-johto, alempi-johto sekä työntekijä) mielipiteet hotellin imagosta ja sen markkinoinnista. Tutkimusosuus esittää myös tuloksia asiakaskyselystä, jonka tarkoituksena oli kartoittaa mitä markkinointikanavaa asiakkaat itse käyttävät eniten ja mitä kautta he kuulivat itse hotellista. SWOT–analyysissa tutkimuksen laatija esitetään havaintoja hotellista ja sen toiminnasta.
Tutkimustulokset osoittavat, jotta pysyäkseen kilpailukykyisenä myös tu-levaisuudessa yrityksen täytyy selvittää sen sisällä kytevät ongelmat ja hakea niihin ratkaisuja. Sen täytyy myös luoda kunnollinen markkinointisuunnitelma, jotta se kykenisi tavoittamaan enemmän omaan asiakasseg-menttiinsä kuuluvia asiakkaita sekä lisäämään näkyvyyttään markkinoilla. Markkinoinnin lisäämä asiakasliikenne sekä vilkastunut toiminta parantavat myös henkilökunnan motivoituneisuutta, sekä auttavat rakentamaan ammattimaisemman työympäristön.