Tapahtuman järjestäminen : case: Paulan kahvitasting
Ristkari, Ulla (2012)
Ristkari, Ulla
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112516312
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112516312
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ. Työn tavoitteena oli tapahtuman suunnittelu ja järjestäminen sekä tapahtumamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen markkinointia.
Tässä opinnäytetyössä käydään huomiokykyisesti läpi tapahtuman järjestämisen vaiheet, suunnittelusta toteutukseen ja jälkitoimiin. Työ käsittelee yleisesti ja case-esimerkin osalta tapahtuman suunnittelua ja toteutusta. Työn lopussa paneudutaan erityisesti case-esimerkin, Paulan Kahvitasting-tapahtuman toteutukseen ja jälkitoimenpiteisiin. Toimeksiantajana on Oy Gustav Paulig Ab. Suunnitellun ja järjestetyn tapahtuman järjestäjänä toimii työn tekijä, Ulla Ristkari, kyseisen yrityksen pr-keulahahmona toimiva henkilö. Hänen apunaan suunnittelussa oli myös esimiehensä kuluttajapalvelupäällikkö Kaisa Junikka.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa keskitytään tapahtuman järjestämiseen ja siihen, mistä kaikista eri osista onnistunut tapahtuma rakentuu. Teoreettinen osuus myös kertoo tapahtumamarkkinoinnista yleisesti sekä osana yrityksen markkinointiviestintää. Tapahtuman markkinoinnissa huomiota kiinnitetään mm. sähköiseen markkinointiin, segmentointiin ja jälkimarkkinointiin.
Empiirinen osio keskittyy tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen. Osiossa tarkastellaan, kuinka teoria toteutui Paulan Kahvitasting-tapahtumassa. Tapahtumaa havainnoitiin ja tapahtuman päätteeksi osallistuneilla toteutettiin kyselytutkimus. Näiden pohjalta kerrotaan, kuinka tapahtuma onnistui toteuttamaan sillä asetettuja tavoitteita.
Toteutettu kyselytutkimus ja tapahtumasta tehty havainnointi osoittivat, että toteutettu tapahtuma onnistui odotetusti ja sille asetetut tavoitteet totetutuivat.
Tässä opinnäytetyössä käydään huomiokykyisesti läpi tapahtuman järjestämisen vaiheet, suunnittelusta toteutukseen ja jälkitoimiin. Työ käsittelee yleisesti ja case-esimerkin osalta tapahtuman suunnittelua ja toteutusta. Työn lopussa paneudutaan erityisesti case-esimerkin, Paulan Kahvitasting-tapahtuman toteutukseen ja jälkitoimenpiteisiin. Toimeksiantajana on Oy Gustav Paulig Ab. Suunnitellun ja järjestetyn tapahtuman järjestäjänä toimii työn tekijä, Ulla Ristkari, kyseisen yrityksen pr-keulahahmona toimiva henkilö. Hänen apunaan suunnittelussa oli myös esimiehensä kuluttajapalvelupäällikkö Kaisa Junikka.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa keskitytään tapahtuman järjestämiseen ja siihen, mistä kaikista eri osista onnistunut tapahtuma rakentuu. Teoreettinen osuus myös kertoo tapahtumamarkkinoinnista yleisesti sekä osana yrityksen markkinointiviestintää. Tapahtuman markkinoinnissa huomiota kiinnitetään mm. sähköiseen markkinointiin, segmentointiin ja jälkimarkkinointiin.
Empiirinen osio keskittyy tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen. Osiossa tarkastellaan, kuinka teoria toteutui Paulan Kahvitasting-tapahtumassa. Tapahtumaa havainnoitiin ja tapahtuman päätteeksi osallistuneilla toteutettiin kyselytutkimus. Näiden pohjalta kerrotaan, kuinka tapahtuma onnistui toteuttamaan sillä asetettuja tavoitteita.
Toteutettu kyselytutkimus ja tapahtumasta tehty havainnointi osoittivat, että toteutettu tapahtuma onnistui odotetusti ja sille asetetut tavoitteet totetutuivat.