Palveluprosessin kehittäminen myynnin tueksi Case: Tiimikaveri.fi
Seppänen, Mikko (2021)
Seppänen, Mikko
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623944
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623944
Tiivistelmä
Seuratuotteiden suosio on nousussa ja niiden brändäys on kasvanut urheiluseurojen keskuudessa. Kysynnän kasvaessa myös yhä useampi yritys on alkanut tarjoamaan seuratuotteita urheiluseuroille.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona seuratuotteita myyvälle Tiimikaveri.fi:lle.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitkä asiat vaikuttavat valintoihin, kun urheiluseurat hankkivat uusia seuratuotteita. Lisäksi tavoitteena on selvittää, onko seuratuotteilla paljon kilpailua. Työssä verrataan yrityksen palvelua kilpaileviin yrityksiin ja halutaan löytää
mahdollisia kilpailuetuja, joita voi hyödyntää asiakashankinnassa ja palvelujen kehittämisessä. Tulosten pohjalta kehitetään Tiimikaveri.fi palveluprosessia myynnin tueksi.
Työ koostuu kolmesta teoriaosuudesta, joiden avulla lukija saa ymmärryksen markkinatutkimuksesta, palveluprosessista sekä asiakashankinnasta. Teorian pohjalta on tehty asiakaskysely koskien ostopäätöksen tekoa ja mitkä asiat vaikuttavat päätökseen seuratuotteita hankittaessa. Asiakaskyselyyn perustuen, yritykselle on kehitetty toiveiden mukainen
palveluprosessi myynnin tueksi sekä tehty perusteellinen kilpailijavertailu. Viimeisessä kappaleessa käydään läpi palveluprosessin eri vaiheet ja tuodaan esille ehdotuksia, joiden
avulla Tiimikaveri.fi voi kehittää toimintaansa.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona seuratuotteita myyvälle Tiimikaveri.fi:lle.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitkä asiat vaikuttavat valintoihin, kun urheiluseurat hankkivat uusia seuratuotteita. Lisäksi tavoitteena on selvittää, onko seuratuotteilla paljon kilpailua. Työssä verrataan yrityksen palvelua kilpaileviin yrityksiin ja halutaan löytää
mahdollisia kilpailuetuja, joita voi hyödyntää asiakashankinnassa ja palvelujen kehittämisessä. Tulosten pohjalta kehitetään Tiimikaveri.fi palveluprosessia myynnin tueksi.
Työ koostuu kolmesta teoriaosuudesta, joiden avulla lukija saa ymmärryksen markkinatutkimuksesta, palveluprosessista sekä asiakashankinnasta. Teorian pohjalta on tehty asiakaskysely koskien ostopäätöksen tekoa ja mitkä asiat vaikuttavat päätökseen seuratuotteita hankittaessa. Asiakaskyselyyn perustuen, yritykselle on kehitetty toiveiden mukainen
palveluprosessi myynnin tueksi sekä tehty perusteellinen kilpailijavertailu. Viimeisessä kappaleessa käydään läpi palveluprosessin eri vaiheet ja tuodaan esille ehdotuksia, joiden
avulla Tiimikaveri.fi voi kehittää toimintaansa.