Sähköisen markkinointiviestinnän kehittäminen Werstas Craft & Designille
Peräinen, Juri (2012)
Peräinen, Juri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120318114
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120318114
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Werstas Craft & Designin sähköistä markkinointiviestintää löytämällä parhaiten heidän toimintaan sopivat työkalut. Werstas Craft & Design on erilaisiin levytyöstöihin erikoistuneen Mesitek Kaluste Oy:n aputoiminimi, ja se jälleenmyy Mesitekin ja muiden yhteistyökumppaneiden tuotteita myymälässään Tampereella. Tavoitteena on sähköisen markkinointiviestinnän toimenpiteiden avulla saada lisää tunnettuutta myymälälle sekä kotisivuille ja tätä kautta lisää asiakkuuksia. Työ koostui teoriaosuudesta sekä kehitysehdotuksista.
Teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti sähköisen markkinointiviestinnän teoriaa, sosiaalisen median teoriaa sekä näiden työkaluja teoriassa. Teoria koostui lähinnä sähköisen markkinointiviestinnän sekä sosiaalisen median kirjallisuudessa sekä Internet-lähteistä.
Kehitysehdotukset koottiin teoriatiedon sekä yrityksen johdon kanssa käytyjen keskusteluiden pohjalta. Kehitysehdotuksiksi valittiin kustannustehokkaita ja realistisia keinoja tavoitteen saavuttamiseksi.
Toimeksiantajayritys ei ole aiemmin hyödyntänyt sähköistä markkinointiviestintää toiminnassaan. Opinnäytetyössä tuli selville, kuinka tärkeää yrityksen on nykyään olla mukana sähköisessä ympäristössä ja kuinka pienilläkin panostuksilla voidaan saada paljon näkyvyyttä oikeissa kanavissa. Työssä saatiin luotua toimeksiantajalle hyvä pohja sähköisen markkinointiviestinnän aloittamiselle perusteluineen. Kehitysehdotuksissa korostettiin muun muassa kotisivujen merkitystä sekä sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia.
Teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti sähköisen markkinointiviestinnän teoriaa, sosiaalisen median teoriaa sekä näiden työkaluja teoriassa. Teoria koostui lähinnä sähköisen markkinointiviestinnän sekä sosiaalisen median kirjallisuudessa sekä Internet-lähteistä.
Kehitysehdotukset koottiin teoriatiedon sekä yrityksen johdon kanssa käytyjen keskusteluiden pohjalta. Kehitysehdotuksiksi valittiin kustannustehokkaita ja realistisia keinoja tavoitteen saavuttamiseksi.
Toimeksiantajayritys ei ole aiemmin hyödyntänyt sähköistä markkinointiviestintää toiminnassaan. Opinnäytetyössä tuli selville, kuinka tärkeää yrityksen on nykyään olla mukana sähköisessä ympäristössä ja kuinka pienilläkin panostuksilla voidaan saada paljon näkyvyyttä oikeissa kanavissa. Työssä saatiin luotua toimeksiantajalle hyvä pohja sähköisen markkinointiviestinnän aloittamiselle perusteluineen. Kehitysehdotuksissa korostettiin muun muassa kotisivujen merkitystä sekä sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia.