Asiakastyytyväisyyskysely Kajaani Tanssii -tapahtumaan
Heikkinen, Paula; Kela, Hanna-Riitta (2012)
Heikkinen, Paula
Kela, Hanna-Riitta
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418313
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418313
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kajaani Tanssii -tapahtuman yleisön, esiintyjien ja heidän koreografiensa ja huoltajiensa tyytyväisyyttä tapahtumaan ja sen palveluihin. Opinnäytetyö tehtiin tapahtumapaikkaan Kaukametsään, jossa olimme harjoittelussa ja mukana työskentelemässä tapahtumassa.
Opinnäytetyön valmistelut aloitettiin joulukuussa 2011, kun saimme harjoittelupaikan Kaukametsästä ja sovimme aiheesta työpaikkaohjaajamme kanssa. Kyselylomakkeen suunnittelimme tammikuun 2012 aikana työpaikkaohjaajamme ehdotusten perusteella. Kyselylomaketta jaettiin tapahtuman aikana ja vastauksia saimme takaisin 99 kappaletta. Asiakastyytyväisyyslomakkeita jaettiin tapahtumatoimistossa Kaukametsän aulassa.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Lomakkeessa oli myös osiot sanallisille kommenteille, joten yhdistimme tutkimukseemme hieman kvalitatiivista tutkimusta. Saadut vastaukset syötettiin SPSS-ohjelmaan ja saatujen tulosten pohjalta tehtiin tilastoja sekä yleisesti että luokitellusti jokaista kohderyhmää kohti. Tuloksia vertailtiin myös edellisenä vuotena tehtyyn suppeampaan tyytyväisyyskyselyyn.
Asiakastyytyväisyystutkimuksesta saadut tulokset osoittavat asiakkaiden olevan pääasiallisesti tyytyväisiä Kajaani Tanssii -tapahtumaan. Kirjallisesta palautteesta nousi esille hyvin asioita, joihin tulisi tulevina vuosina kiinnittää enemmän huomiota. Ravintolan hinnat ja harjoitusaikataulut saivat eniten negatiivista palautetta. Edellisvuonna tehtyyn kyselyyn verrattaessa huomattiin kehitystä, mutta myös edelleen oli asioita, joihin ei ollut tullut kovinkaan isoja muutoksia.
Opinnäytetyön valmistelut aloitettiin joulukuussa 2011, kun saimme harjoittelupaikan Kaukametsästä ja sovimme aiheesta työpaikkaohjaajamme kanssa. Kyselylomakkeen suunnittelimme tammikuun 2012 aikana työpaikkaohjaajamme ehdotusten perusteella. Kyselylomaketta jaettiin tapahtuman aikana ja vastauksia saimme takaisin 99 kappaletta. Asiakastyytyväisyyslomakkeita jaettiin tapahtumatoimistossa Kaukametsän aulassa.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Lomakkeessa oli myös osiot sanallisille kommenteille, joten yhdistimme tutkimukseemme hieman kvalitatiivista tutkimusta. Saadut vastaukset syötettiin SPSS-ohjelmaan ja saatujen tulosten pohjalta tehtiin tilastoja sekä yleisesti että luokitellusti jokaista kohderyhmää kohti. Tuloksia vertailtiin myös edellisenä vuotena tehtyyn suppeampaan tyytyväisyyskyselyyn.
Asiakastyytyväisyystutkimuksesta saadut tulokset osoittavat asiakkaiden olevan pääasiallisesti tyytyväisiä Kajaani Tanssii -tapahtumaan. Kirjallisesta palautteesta nousi esille hyvin asioita, joihin tulisi tulevina vuosina kiinnittää enemmän huomiota. Ravintolan hinnat ja harjoitusaikataulut saivat eniten negatiivista palautetta. Edellisvuonna tehtyyn kyselyyn verrattaessa huomattiin kehitystä, mutta myös edelleen oli asioita, joihin ei ollut tullut kovinkaan isoja muutoksia.