Osallistava tapahtumasuunnitelma brändäämisen keinona : Case: Koskenkorvan kylätapahtuma
Hietala, Tiina; Nummela, Anne (2012)
Hietala, Tiina
Nummela, Anne
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121219193
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121219193
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on Koskenkorvan kylän brändääminen osallistavan tapahtumasuunnitelman avulla. Avaamme brändäyksen ja osallistamisen käsitteitä ja tapausesimerkkinä meillä on Koskenkorvan kylätapahtuma.
Opinnäytetyö on kirjoitettu Koskenkorvan kylähankkeen jatkoksi ja tilaajana toimii Koskenkorvan Urheilijat.
Työ rakentuu tekemiemme haastattelujen sekä itse hankitun teoriapohjaisen tie-don ympärille. Olemme käyttäneet hyväksi myös eri koulutusalojen materiaalia etsiessämme tietoa, joka mahdollistaa objektiivisen aiheen tarkastelun.
Opinnäytetyötä tehdessämme saimme koko ajan enemmän varmuutta siitä, että pienen kylän brändääminen on mahdollista osallistavan tapahtumasuunnittelun avulla. Lopputuloksena ymmärsimme myös sen, että huolellinen suunnittelu ja asiakaskunnan huomioiminen ovat brändäyksen avaintekijöitä. Kaiken kaikkiaan ihmiset ovat niitä, jotka vaikuttavat brändin syntyyn.
Osallistamisen merkitys korostui mitä pidemmälle opinnäytetyön kirjoittamisessa pääsimme. Huomasimme, että monen lähteen mielestä ihmisistä lähtevä voimavara on yksi paikkakunnan brändyksen kulmakivistä.
Opinnäytetyö on kirjoitettu Koskenkorvan kylähankkeen jatkoksi ja tilaajana toimii Koskenkorvan Urheilijat.
Työ rakentuu tekemiemme haastattelujen sekä itse hankitun teoriapohjaisen tie-don ympärille. Olemme käyttäneet hyväksi myös eri koulutusalojen materiaalia etsiessämme tietoa, joka mahdollistaa objektiivisen aiheen tarkastelun.
Opinnäytetyötä tehdessämme saimme koko ajan enemmän varmuutta siitä, että pienen kylän brändääminen on mahdollista osallistavan tapahtumasuunnittelun avulla. Lopputuloksena ymmärsimme myös sen, että huolellinen suunnittelu ja asiakaskunnan huomioiminen ovat brändäyksen avaintekijöitä. Kaiken kaikkiaan ihmiset ovat niitä, jotka vaikuttavat brändin syntyyn.
Osallistamisen merkitys korostui mitä pidemmälle opinnäytetyön kirjoittamisessa pääsimme. Huomasimme, että monen lähteen mielestä ihmisistä lähtevä voimavara on yksi paikkakunnan brändyksen kulmakivistä.