Marketing plan : Case: Medius Oy
Kontio, Sirke (2012)
Kontio, Sirke
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719777
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719777
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin hammaslääkäriklinikan Medius Oy toimeksiannosta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma Medius Oy:lle. Yritys on erittäin tunnettu ja arvostettu yhteisössä ja opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää keinoja ja prosesseja uusien hammaslääkärien ja suuhygieenistien palkkaamiseksi. Opinnäytetyö tehtiin kahdessa osassa. Ensimmäinen osa oli teoriaosuus, jossa esitettiin keskeisiä välineitä ja teorioita, joita käytettiin määriteltäessä markkinointisuunnitelma. Tämä osa opinnäytetyötä esitettiin Word-muodossa. Toinen osa oli varsinainen markkinointisuunnitelma. Tässä osassa konkreettisia toimenpiteet sekä välineet esiteltiin. Markkinatutkimuksen avulla perusteltiin valitut toimenpiteet ja välineet. Markkinatutkimus myös luovutetaan toimeksiantajan. Tämä osa opinnäytetyötä esitettiin PowerPoint-muodossa. Markkinointisuunnitelma luovutettiin PowerPoint-esityksenä toimeksiantajalle ja se on toimeksiantajan päätös sovelletaanko esitetyt toimenpiteet vai ei. This bachelor thesis was commissioned by a oral healthcare clinic Medius Oy. The purpose of this thesis was to create a marketing plan for Medius Oy. The organization is very well known and respected in the community but to create more buzz and to hire dentists and oral hygienists from other areas was the primary purpose of the plan. The task was to find the marketing actions and tools to market Medius Oy to potential dentists and oral hygienist. The thesis was done in two parts. The first part was the theoretical part which presented the key tools and theories which were used in defining the marketing plan. This part of the thesis was presented in a word format. The second part was the actual market-ing plan. In this part the concrete actions and tools were be presented. The reasoning for why the steps were chosen was justified in the market audit which was also handed to the commissioning organization. This part of the thesis was presented in a PowerPoint format. The actual marketing plan can be found in the appendixes. The marketing was handed to the commissioning organization in the form of a PowerPoint presentation and it is them who will decide on whether or not to apply the presented steps.