Asiakkaan siirto Itella Logistics Oy:n Toijalan yksikön tietokantaan
Nippala, Mikko (2012)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Nippala, Mikko
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122020144
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122020144
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli mahdollistaa uuden asiakkaan siirto Itella Logistics Oy:n Toijalan yksikön tietokantaan. Työssä tutkittiin ProWeb-käyttöliittymää, jonka kautta varastointi hoidettiin ennen muutosta. Tästä piti poimia haluttuja ominaisuuksia siirrettäväksi Proteus-varastonhallintaohjelmistoon, joka Toijalan varastossa on käytössä.
Työ sisältää myös muita tietokantavaihdoksen vaatimia muutoksia ja tut-kintoja. Näitä ovat mm. hyllypaikkojen uudelleen numerointi ja saldojen korjaukset. Työ koostuu myös uuden järjestelmän testauksesta ja käyttöönoton jälkeisten kokemusten ja ongelmien seuraamisesta. Proteus-ohjelmisto on käyty työssä läpi uusien valikoiden osalta ja kerrottu sen uusista toiminnoista.
Työn tuloksena tietokantamuutos saatiin tehtyä ja on käytössä tälläkin hetkellä. Tämä muutos oli kuitenkin vain askel kohti uuden varastonhallintaohjelmiston käyttöönottoa tulevaisuudessa. Kaikkia toimintoja ei siirretty ja suuritöisten muutosten tekoon enää jälkikäteen ei olla halukkaita. Välttämättömimmät toiminnot kuitenkin saatiin siirrettyä ja käyttö on mahdollista.
Työ sisältää myös muita tietokantavaihdoksen vaatimia muutoksia ja tut-kintoja. Näitä ovat mm. hyllypaikkojen uudelleen numerointi ja saldojen korjaukset. Työ koostuu myös uuden järjestelmän testauksesta ja käyttöönoton jälkeisten kokemusten ja ongelmien seuraamisesta. Proteus-ohjelmisto on käyty työssä läpi uusien valikoiden osalta ja kerrottu sen uusista toiminnoista.
Työn tuloksena tietokantamuutos saatiin tehtyä ja on käytössä tälläkin hetkellä. Tämä muutos oli kuitenkin vain askel kohti uuden varastonhallintaohjelmiston käyttöönottoa tulevaisuudessa. Kaikkia toimintoja ei siirretty ja suuritöisten muutosten tekoon enää jälkikäteen ei olla halukkaita. Välttämättömimmät toiminnot kuitenkin saatiin siirrettyä ja käyttö on mahdollista.