Markkinointisuunnitelma rekrytointiin : Celectus Oy:n kasvun turvaaminen
Karhinen, Joonas (2012)
Karhinen, Joonas
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122120280
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122120280
Tiivistelmä
Celectus Oy on uusmyynnin palveluyritys, joka tarjoaa yrityksille yksinkertaisia ja tehokkaiksi havait-tuja keinoja myynnin lisäämiseksi. Vuosittain yritys tekee yli 1,5 miljoonaa asiakaskohtaamista. Kas-vussa olevan yrityksen tarve osaavaan henkilökuntaan on suuri. Celectus Oy tarvitsee lisää työnteki-jöitä turvatakseen kasvun. Soveltuvien työntekijöiden rekrytoinnin lisänosteen saavuttaminen markkinoinnilla oli opinnäytetyön tavoite.
Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistutkimuksena, jossa hyödynnettiin kvantitatiivista meneltel-mää. Menetelmällä selvitettiin rekrytoitaville markkinoinnissa hyödynnettävää rikastuttavaa sisältöä ja sopivia markkinointikanavia. Kehittämistutkimuksen tarkoituksena oli selvittää uusi ja tehok-kaampi tapa kasvattaa työpaikkahakemuksien määrää Celectus Oy:lle. Tutkimus toteutettiin kerää-mällä potentiaalisesta kohderyhmästä taustatietoja, soveltamalla Engagement-teoriaa, hyödyntä-mällä benchmarkingia ja ideoimalla näiden pohjalta uusi markkinointisuunnitelma rekrytointiin.
Ideointivaihe toteutui soveltamalla miellekarttaa ja yhteenrunttaamisen -ideointitekniikkaa. Loppu-tuloksena muodostui uudenaikainen ja huomiota herättävä markkinointisuunnitelma Celectus Oy:lle. Suunnitelma koostui seitsemästä kampanjasta. Markkinointikampanjat olivat vuorovaikuttei-sia ja kohderyhmää rikastuttavia. Saadun palautteen perusteella Celectus Oy oli tyytyväinen opin-näytetyön ideoihin.
Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistutkimuksena, jossa hyödynnettiin kvantitatiivista meneltel-mää. Menetelmällä selvitettiin rekrytoitaville markkinoinnissa hyödynnettävää rikastuttavaa sisältöä ja sopivia markkinointikanavia. Kehittämistutkimuksen tarkoituksena oli selvittää uusi ja tehok-kaampi tapa kasvattaa työpaikkahakemuksien määrää Celectus Oy:lle. Tutkimus toteutettiin kerää-mällä potentiaalisesta kohderyhmästä taustatietoja, soveltamalla Engagement-teoriaa, hyödyntä-mällä benchmarkingia ja ideoimalla näiden pohjalta uusi markkinointisuunnitelma rekrytointiin.
Ideointivaihe toteutui soveltamalla miellekarttaa ja yhteenrunttaamisen -ideointitekniikkaa. Loppu-tuloksena muodostui uudenaikainen ja huomiota herättävä markkinointisuunnitelma Celectus Oy:lle. Suunnitelma koostui seitsemästä kampanjasta. Markkinointikampanjat olivat vuorovaikuttei-sia ja kohderyhmää rikastuttavia. Saadun palautteen perusteella Celectus Oy oli tyytyväinen opin-näytetyön ideoihin.