Erikoiskahvien menekin kasvattaminen markkinointikamppanjan avulla Cafe Figarossa
Virta, Taija (2012)
Virta, Taija
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122320300
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012122320300
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on erikoiskahvien menekkiä kasvattavan kampanjan suunnittelu, siihen osallistuminen ja kampanjan tulosten seuranta. Erikoiskahvien menekkiä kasvattava kampanja toteutettiin Cafe Figarossa helmikuussa 2012. Kahvilassamme erikoiskahvien myynti on ollut keskinkertaista, joten halusimme muiden työntekijöiden kanssa sekä yrityksen kannalta saada erikoiskahvien menekkiä kasvatetuksi. Järjestin erikoiskahvikampanjan osana opinnäytetyötäni.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään myös kahvin historiaan missä ja miten kahvi on saanut alkunsa, erikoiskahvien valmistamiseen ja niiden laatuun, kahvila Cafe Figaroon, johon sisältyy palvelu ja sen laatu.
Markkinointikampanja toteutettiin erikoiskahvipäivänä, jolloin erikoiskahvin sai tavallisen suodatinkahvin hintaan. Markkinointi tapahtui mainostelevision sekä suoramarkkinointina asiakkaille. Tulokset ovat myyntiraporteista saatuja lukuja mutta viikkotasolla.
Erikoiskahvipäivä onnistui tavoitteiden mukaan sekä saimme erikoiskahvien myyntiä kasvatettua.
Tässä opinnäytetyössä perehdytään myös kahvin historiaan missä ja miten kahvi on saanut alkunsa, erikoiskahvien valmistamiseen ja niiden laatuun, kahvila Cafe Figaroon, johon sisältyy palvelu ja sen laatu.
Markkinointikampanja toteutettiin erikoiskahvipäivänä, jolloin erikoiskahvin sai tavallisen suodatinkahvin hintaan. Markkinointi tapahtui mainostelevision sekä suoramarkkinointina asiakkaille. Tulokset ovat myyntiraporteista saatuja lukuja mutta viikkotasolla.
Erikoiskahvipäivä onnistui tavoitteiden mukaan sekä saimme erikoiskahvien myyntiä kasvatettua.