Tuotantoprosessin kehittäminen mainostoimistossa
Virta, Eila (2009)
Virta, Eila
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912047112
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912047112
Tiivistelmä
Mainostoimiston tuotantoprosessi hyödyntää nykyisin tietotekniikkaa. Lisäksi mainostoimiston työt on organisoitava sellaisella tavalla, että tietoteknisistä välineistä saadaan paras hyöty.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää tuotantoprosessin kehittämistä mainostoimistossa. Tutkitaan mainostoimiston tuotantoprosessin nykytilaa ja selvitetään mitä voisi olla toisin. Lisäksi perehdytään kehittämisen eri malleihin mainostoimiston tuotantoprosessissa. Tuotantoprosessia käydään läpi yleisesti katsottuna ja perehdytään ongelmiin ja niiden ratkaisuihin. Työ pohjautuu analyyseihin mainostoimiston työn osatekijöistä, niiden vuorovaikutussuhteista ja kehitystarpeista. Myös erilaisia työnjakoon ja yhteistyöhön liittyviä malleja tarvitaan.
Työn perustana on käytetty mainostoimistolta saatuja käytännön tietoja. Lisäksi on tutustuttu aiheeseen liittyviin kirjallisiin lähteisiin ja internetin www-sivuihin.
Tutkimuksen tuloksena näemme niitä kehittämistarpeita, joita mainostoimiston tulisi huomioida. Kehittämistarpeiden perusteella opinnäytetyössä on tehty useita kehittämisehdotuksia.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää tuotantoprosessin kehittämistä mainostoimistossa. Tutkitaan mainostoimiston tuotantoprosessin nykytilaa ja selvitetään mitä voisi olla toisin. Lisäksi perehdytään kehittämisen eri malleihin mainostoimiston tuotantoprosessissa. Tuotantoprosessia käydään läpi yleisesti katsottuna ja perehdytään ongelmiin ja niiden ratkaisuihin. Työ pohjautuu analyyseihin mainostoimiston työn osatekijöistä, niiden vuorovaikutussuhteista ja kehitystarpeista. Myös erilaisia työnjakoon ja yhteistyöhön liittyviä malleja tarvitaan.
Työn perustana on käytetty mainostoimistolta saatuja käytännön tietoja. Lisäksi on tutustuttu aiheeseen liittyviin kirjallisiin lähteisiin ja internetin www-sivuihin.
Tutkimuksen tuloksena näemme niitä kehittämistarpeita, joita mainostoimiston tulisi huomioida. Kehittämistarpeiden perusteella opinnäytetyössä on tehty useita kehittämisehdotuksia.