Kolmiulotteisen kuvan luominen Kinect-liiketunnistimella Unity 3D -ohjelmistossa
Salo, Sami (2013)
Salo, Sami
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304023828
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304023828
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda vaikutelma kolmiulotteisesta tilasta käyttäen Kinect-liiketunnistinta Unity 3D -ohjelmistossa. Tarkoituksena oli saada tietoa Kinect-sensorilta tietokoneelle ja liikuttaa Unity kameraa xyz-koordinaatistossa käyttäjän pään sijainnin mukaan.
Teoriaosuus käsittelee liiketunnistimien historiaa, Kinectin sovelluksia, laitteistoa, toimintaa, sekä ajureita. Käytännön osuudessa käydään läpi Kinectin asennus, käyttö Unity 3D ohjelmistossa, sekä skenen luominen. Pääpaino opinnäytetyössä oli 3D-vaikutelman luominen Unityssä.
Työ rajattiin Kinect for Xbox 360 liiketunnistimen ja työhön parhaiten soveltuvien ajureiden käyttöön, sekä 3D-vaikutelman luomiseen Unityssä.
Teoriaosuus käsittelee liiketunnistimien historiaa, Kinectin sovelluksia, laitteistoa, toimintaa, sekä ajureita. Käytännön osuudessa käydään läpi Kinectin asennus, käyttö Unity 3D ohjelmistossa, sekä skenen luominen. Pääpaino opinnäytetyössä oli 3D-vaikutelman luominen Unityssä.
Työ rajattiin Kinect for Xbox 360 liiketunnistimen ja työhön parhaiten soveltuvien ajureiden käyttöön, sekä 3D-vaikutelman luomiseen Unityssä.