Asiakastyytyväisyyskysely : Case Disturb.fi
Vataja, Henna (2013)
Vataja, Henna
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304194639
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304194639
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä asiakastyytyväisyystutkimus, jonka toi-meksiantajana on Disturb Scandinavia Oy. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää verkkokaupan toimivuutta asiakastyytyväisyyskyselyä apuna käyttäen. Toimeksiantajalle on tärkeä selvittää, rekisteröityneiden asiakkaiden mielipiteet Disturb.fi verkkokaupan toimivuuteen, tuotteiden toimitukseen, maksutapoihin sekä yleiseen tyytyväisyyteen
Opinnäytetyön teoriaosassa on käsitelty asiakastyytyväisyyttä ja sitä, mistä asioista asiakastyytyväisyys muodostuu. Verkkokaupan osa-alueita on käsitelty yleisellä ta-solla. Opinnäytetyössä on käytetty kvantitatiivista tutkimusmenetelmää sekä survey- tutkimusta. Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin kysely- ja tiedonkeruuohjelma Webropo-lilla, jonka avulla myös tulokset analysoitiin. Tutkimuskyselyyn vastasi 75 Disturb.fi verkkokaupan rekisteröitynyttä asiakkaasta. Kyselylomake sisälsi 17 monivalintakysy-mystä ja yhden avoimen kysymyksen.
Tulosten perusteella yli puolet vastaajista oli tyytyväisiä verkkokaupan toimivuuteen. Tuotteiden toimitustapoihin oltiin myös hyvin tyytyväisiä. Maksutapoihin toivottiin hieman laajennusta. Tuotevalikoima todettiin hieman suppeaksi.
Opinnäytetyön teoriaosassa on käsitelty asiakastyytyväisyyttä ja sitä, mistä asioista asiakastyytyväisyys muodostuu. Verkkokaupan osa-alueita on käsitelty yleisellä ta-solla. Opinnäytetyössä on käytetty kvantitatiivista tutkimusmenetelmää sekä survey- tutkimusta. Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin kysely- ja tiedonkeruuohjelma Webropo-lilla, jonka avulla myös tulokset analysoitiin. Tutkimuskyselyyn vastasi 75 Disturb.fi verkkokaupan rekisteröitynyttä asiakkaasta. Kyselylomake sisälsi 17 monivalintakysy-mystä ja yhden avoimen kysymyksen.
Tulosten perusteella yli puolet vastaajista oli tyytyväisiä verkkokaupan toimivuuteen. Tuotteiden toimitustapoihin oltiin myös hyvin tyytyväisiä. Maksutapoihin toivottiin hieman laajennusta. Tuotevalikoima todettiin hieman suppeaksi.