Yhteistyöllä palvelut kuntoon : case Harjattula
Arjamaa, Tuomas (2013)
Arjamaa, Tuomas
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304224761
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304224761
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Harjattulan Kartano Oy. Työn tarkoituksena oli kehittää yhteistyötä Harjattulan alueella Harjattulan Kartano Oy:n ja Harjattula Golf Oy:n välillä. Tarkoituksena oli selkeyttää alueen palveluprosesseja toimivammiksi ja asiakaslähtöisemmiksi, sekä luoda suunnitelma miten palveluiden tehostaminen puolin ja toisin toteutettaisiin. Tutkimusmenetelmänä käytin havainnointia ja teemahaastatteluja. Tutkielman teoreettisessa osuudessa käsiteltiin matkailupalveluiden kehittämistä, matkailutuotteen laatua, matkailuyhteistyötä ja palvelu- ja tuotekehitysprosessien parantamista. Teorian, haastatteluiden ja havainnoin perusteella tein ehdotuksen uusitusta palveluprosessimallista ajatellen yrityksen yhteistyön luomia mahdollisuuksia. Ehdotelman jälkeen tein suunnitelman uusitun palveluprosessin toteuttamisesta Harjattulassa. Lopuksi kävin läpi mitä hyötyjä uusitusta palveluprosessista on asiakkaan ja Harjattulassa toimivien yritysten näkökulmasta. Tarkoituksena on, että opinnäytetyöni tuloksena saatu palveluprosessimalli tulee käyttöön Harjattulassa kesän 2013 aikana.