Lanseeraussuunnitelma uudelle tuotteelle ja uusien asiakkaiden tavoittaminen : case: Skydda Suomi Oy
Leppänen, Laura (2013)
Leppänen, Laura
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304285383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304285383
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee ruotsalaisen Guide käsinemerkin uuden CPN-käsinemalliston lanseerausta Suomessa. Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa markkinat uudelle tuotteelle, etsiä uusia asiakkaita sekä suunnitella lanseeraukselle toimenpiteet, jotka tukevat yrityksen myyntitavoitteita. Opinnäytetyö on tehty ruotsalaiseen B&B Tools konserniin kuuluvalle Skydda Suomelle.
Tutkimuksen teoria on jaettu kahteen päälukuun. Ensimmäisessä pääluvussa käsitellään markkinointiviestintää ja toisessa osassa lanseerausmarkkinointia. Tutkimuksen empiirisessä osassa kerrotaan case yrityksestä, lanseerattavasta tuotteesta sekä luodaan yritykselle lanseeraussuunnitelma aikatauluineen. Empirian jälkeen käsitellään tutkimustuloksia, johtopäätöksiä ja viimeisessä pääluvussa on yhteenveto.
Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Lanseeraussuunnitelmaa varten kerättiin tietoa potentiaalisista asiakkaista Fonectan B2B-kohdentamisohjelman avulla.
Tutkimuksen tuloksena case yritykselle luotiin lanseeraussuunnitelma sekä aikataulu lanseerauksen toteuttamiseen. Lanseeraussuunnitelmassa otettiin huomioon yrityksen tavoitteet, toimintatavat sekä heidän omat suunnitelmansa lanseerauksen toteuttamisesta. Teoriaa ja yrityksen omia tavoitteita yhdistämällä lanseeraussuunnitelmasta rakennettiin mahdollisimman toimiva kokonaisuus, jonka avulla voidaan tukea yrityksen myyntitavoitteita.
Tutkimuksen teoria on jaettu kahteen päälukuun. Ensimmäisessä pääluvussa käsitellään markkinointiviestintää ja toisessa osassa lanseerausmarkkinointia. Tutkimuksen empiirisessä osassa kerrotaan case yrityksestä, lanseerattavasta tuotteesta sekä luodaan yritykselle lanseeraussuunnitelma aikatauluineen. Empirian jälkeen käsitellään tutkimustuloksia, johtopäätöksiä ja viimeisessä pääluvussa on yhteenveto.
Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Lanseeraussuunnitelmaa varten kerättiin tietoa potentiaalisista asiakkaista Fonectan B2B-kohdentamisohjelman avulla.
Tutkimuksen tuloksena case yritykselle luotiin lanseeraussuunnitelma sekä aikataulu lanseerauksen toteuttamiseen. Lanseeraussuunnitelmassa otettiin huomioon yrityksen tavoitteet, toimintatavat sekä heidän omat suunnitelmansa lanseerauksen toteuttamisesta. Teoriaa ja yrityksen omia tavoitteita yhdistämällä lanseeraussuunnitelmasta rakennettiin mahdollisimman toimiva kokonaisuus, jonka avulla voidaan tukea yrityksen myyntitavoitteita.