Palvelupisteen toiminnan kehittäminen : Osuuskauppa Suur-Savo, Prisma Mikkeli
Malinen, Joni (2013)
Malinen, Joni
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304275316
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304275316
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli luoda työkalu, jonka avulla palvelupistetaitoisten määrää on helpompi kasvattaa sekä perehdyttää työntekijöitä toimimaan palvelupisteellä. Opinnäytetyö on niin sanottu toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuloksena on perehdytyskansio.
Perehdytyskansio luodaan Osuuskauppa Suur-Savolle, Mikkelin Prisman palvelupisteeseen. Kyseisessä kohteessa ei ole aikaisemmin ollut käytössä perehdytyskansiota ja sille katsottiin olevan tarvetta. Perehdytyskansion materiaali kootaan niin, että se palvelee sekä uusia että vanhoja työntekijöitä
Tutkimusmenetelmänä käytin kyselyä, jonka avulla oli tarkoitus tutkia työntekijöiden tieto/taitotasoa sekä halukkuutta toimia palvelupisteellä. Tulokset eivät antaneet tietoon yhtään uutta työntekijää, joka haluaisi toimia palvelupisteellä. Perehdytin kuitenkin yhden uuden työntekijän palvelupisteelle, koska oli selkeä tarve sille. Kysely sen sijaan antoi monta kehittämisehdotusta palvelupisteen toimintaan, jotka esitin palvelupisteen tuoteryhmävastaavalle.
Täytin opinnäytetyölle asetetut tavoitteet. Lisäsin palvelupistetaitoisten määrää sekä loin palvelupisteelle perehdytyskansion.
Perehdytyskansio luodaan Osuuskauppa Suur-Savolle, Mikkelin Prisman palvelupisteeseen. Kyseisessä kohteessa ei ole aikaisemmin ollut käytössä perehdytyskansiota ja sille katsottiin olevan tarvetta. Perehdytyskansion materiaali kootaan niin, että se palvelee sekä uusia että vanhoja työntekijöitä
Tutkimusmenetelmänä käytin kyselyä, jonka avulla oli tarkoitus tutkia työntekijöiden tieto/taitotasoa sekä halukkuutta toimia palvelupisteellä. Tulokset eivät antaneet tietoon yhtään uutta työntekijää, joka haluaisi toimia palvelupisteellä. Perehdytin kuitenkin yhden uuden työntekijän palvelupisteelle, koska oli selkeä tarve sille. Kysely sen sijaan antoi monta kehittämisehdotusta palvelupisteen toimintaan, jotka esitin palvelupisteen tuoteryhmävastaavalle.
Täytin opinnäytetyölle asetetut tavoitteet. Lisäsin palvelupistetaitoisten määrää sekä loin palvelupisteelle perehdytyskansion.