JP Konetyö Oy:n markkinoinnin ja visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen
Päivärinta, Tytti (2013)
Päivärinta, Tytti
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025961
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025961
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli JP Konetyö Oy. Työn tarkoituksena oli laatia yritykselle markkinointisuunnitelma sekä yhtenäistää visuaalinen ilme tukemaan markkinointia ja yrityksen imagoa. Näitä toimenpiteitä ei yritykselle ollut aikaisemmin tehty.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja toiminnallisesta työstä. Teoreettisena viitekehyksenä käytettiin markkinoinnin ja visuaalisen alan kirjallisuutta. Toiminnallinen työ sisälsi markkinointisuunnitelman laatimisen ja yritykselle toteutetut seuraavat toimenpiteet: logo, käyntikortti, www-sivut, esite, autoteippaukset, lehtimainos ja lomakepohja yrityksen logolla varustettuna.
Opinnäytetyöprosessin myötä yritys on saanut alueellista tunnettavuutta ja työkalut, joilla se pystyy edelleen kehittämään markkinointiaan. Visuaalinen ilme on luonut yritykselle näkyvän persoonallisuuden ja se on auttanut yritystä saavuttamaan haluamansa aseman markkinoilla.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja toiminnallisesta työstä. Teoreettisena viitekehyksenä käytettiin markkinoinnin ja visuaalisen alan kirjallisuutta. Toiminnallinen työ sisälsi markkinointisuunnitelman laatimisen ja yritykselle toteutetut seuraavat toimenpiteet: logo, käyntikortti, www-sivut, esite, autoteippaukset, lehtimainos ja lomakepohja yrityksen logolla varustettuna.
Opinnäytetyöprosessin myötä yritys on saanut alueellista tunnettavuutta ja työkalut, joilla se pystyy edelleen kehittämään markkinointiaan. Visuaalinen ilme on luonut yritykselle näkyvän persoonallisuuden ja se on auttanut yritystä saavuttamaan haluamansa aseman markkinoilla.