Digitaalisen markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma
Koiste, Heikki (2013)
Koiste, Heikki
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066443
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066443
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää KJL-Studion markkinointiviestintää. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä digitaaliseen markkinointiviestintään ja erityisesti markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa. Toisena tavoitteena oli analysoida KJL-Studion markkinointiviestinnän nykytilaa ja laatia markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma.
Työssä analysoitiin erilaisia digitaalisen markkinointiviestinnän keinoja ja sosiaalisen median alustoja, sekä sitä miten näitä voidaan käyttää hyväksi liiketoiminnassa.
Työn tuloksena syntyi suunnitelmaehdotus yrityksen käyttämien markkinointiviestinnän toimintojen kehittämiseksi sekä uusien toimintojen käyttöönottamiseksi.
Yritykselle suositellaan sosiaalisen median kehityksen seuraamista. Voi olla ettei nykyisistä sosiaalisen median alustoista muutaman vuoden päästä ole kaikki enää toiminnassa, tällaisen tilanteen varalta yrityksen kannattaa olla mukana uusissa sosiaalisen median palveluissa jotka kiinnostavat sen kohderyhmiä.
Työssä analysoitiin erilaisia digitaalisen markkinointiviestinnän keinoja ja sosiaalisen median alustoja, sekä sitä miten näitä voidaan käyttää hyväksi liiketoiminnassa.
Työn tuloksena syntyi suunnitelmaehdotus yrityksen käyttämien markkinointiviestinnän toimintojen kehittämiseksi sekä uusien toimintojen käyttöönottamiseksi.
Yritykselle suositellaan sosiaalisen median kehityksen seuraamista. Voi olla ettei nykyisistä sosiaalisen median alustoista muutaman vuoden päästä ole kaikki enää toiminnassa, tällaisen tilanteen varalta yrityksen kannattaa olla mukana uusissa sosiaalisen median palveluissa jotka kiinnostavat sen kohderyhmiä.